לתרומות לחץ כאן

מדוע הנחת תפילין היא בתפילה?

בס"ד שלום כבוד הרב כמה שאלות בנושא קיום מצוות הנחת תפילין:
1. האם אפשר לצאת ידי חובת הנחת תפילין רק בקריאת שמע ורק את הפסוק הראשון כלומר מאהבת עד ובשעריך?
2.האם חייב אדם לקרוא את פרשיית והיה כי יביאך ופרשת והיה אם שמוע תשמעו כדי לצאת ידי חובת הנחת תפילין או שמספיק רק קריאת שמע והפסוק הראשון ובכך יוצא ידי חובה ?
3.האם אפשר רק להניח תפילין בלא תפילה כלל פשוט להניח ולהוריד האם יוצא ידי חובה הנחת תפילין ?
יום טוב ומבורך

תשובה:

שלום רב

באופן עקרוני אין קשר בין מצות תפילין למצות תפילה או קריאת שמע. אלא שהואיל ואמרו חכמים "קורא את שמע ואינו מניח תפילין כמעיד עדות שקר בעצמו", שהרי בקריאת שמע כתוב על מצות תפילין והוא אינו מניח, נהגו שבשעת קריאת שמע יהיו התפילין על ראשו. הסיבה לכך שמניחים תפילין כל התפילה, היא משום שבעצם מצות תפילין זמנה כל היום, ובימי קדם אנשים היו מניחים תפילין מזריחת השמש ועד שקיעתה, כשהם בעבודה ובכל מקום אחר. אלא שהואיל וקדושתם רבה מאוד, ראו חכמים שאנשים לא נזהרים מספיק בגוף נקי ושלא לשוחח איתם בדברי ליצנות וכדומה, ולכן קבעו להניח רק בזמן התפילה, שאז בלאו הכי שומרים על נקיות הגוף וקדושת המחשבה והדיבור. כמובן שבהנחת תפילין אפילו רגע אחד קיימת את המצוה.

חשוב לדעת שמצות קריאת שמע היא מהתורה והיא אחת המצוות החשובות ביותר שיש לנו ביום, ואין לוותר עליה כלל. כמו כן מצות תפילה היא מהות האמונה והדבקות בה' יתברך וחלילה לוותר. לכן יש להתאמץ ולעשות מה שיהודים עשו בכל הדורות ואפילו היהודים הפשוטים ביותר, להשכים בבוקר בזמן, ללכת לבית הכנסת ולהתפלל שחרית מלא מלא עם תפילין, וכך להתחיל את היום בצורה האהובה והרצויה לפני בורא העולם.

שיתקבלו התפילות!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל