לתרומות לחץ כאן

השבת אבידה של תווי-קנייה ברשת 'יש חסד'

שלום וברכה כבוד הרב,
מצאתי בבני ברק כרטיסי קניה של "יש חסד", וגם מצאתי איזה כרטיס שכתוב מאחוריו "כרטיס זה מהווה אישור השתתפות בתוכנית המנויים של יגדיל תורה וכו'. ניסיתי להתקשר למספר שמאחור אך זה לא המספר, אולי החליפו. כתוב "המוצא כרטיס זה מתבקש להשיבו למשרדי קרן יגדיל תורה יהודה המכבי 5 י-ם"
1. צריך לנסוע לשם להשיב? כתוב על הכרטיס גם שם ושם משפחה שלא מצאתי באינטרנט. דרך אגב, היה שם הרבה שטרות משחק של מונופול כמדומני ועשרים אגורות אמיתיים כנראה. התאריך של היש חסד עדיין בתוקף עד ה-10/20 והונפקו ב-1/15 וחלק ב-7/15 אך לא יודע אם יש שם כסף. הסכומים של הכרטיסים מגיעים ל-1850 ש"ח בערך ביחד.
2. האם אפשר להתקשר ליש חסד ולהגיד להם שמצאתי ארנק שבו כרטיסים של יש חסד ולתת להם את המספר של הכרטיס שיבררו של מי ויביאו לי את הפרטים או ינסו ליצור איתו קשר בעצמם?
3. האם אני יכול להגיד להם שבכרטיס אחר של "קרן יגדיל תורה" יש שם של מישהו ולתת להם אותו כדי שינסו לברר אם יש להם במערכת?

תודה רבה כבוד הרב, יום טוב,

תשובה:

שלום רב,

אני מתנצל על האיחור במתן התשובה,

כפי שהבנתי מצאת את כל הכרטיסים בתוך ארנק אחד או מעטפה אחת, אם כן ודאי שיש סימן באבידה. לא נראה לי שרשת 'יש חסד' יודעת מי רכש את התווים. הייתי מציע לבדוק ב'יש חסד' אם הכרטיסים עדיין טעונים בכסף. אם לא, אתה יכול לזרוק. ואם כן, נסה שוב לאתר את הבעלים באמצעות 144. אני גם משער שארגון יגדיל תורה הוא של חסידי גור, וזאת משום שיש כמה שטיבלאך של חסידי גור בכתובת זו. הייתי מציע לשאול לחסיד גור כלשהו אם הוא מכיר את האדם או את הארגון והוא יכול להשיג לך מס' טלפון עדכני. אם אינך מצליח לאתר את הבעלים, עליך לשמור את תווי הקניה עד שנת 2020. בשנת 2020 לפני שיפוג תוקף התווים אתה יכול להשתמש בהם ברשת 'יש חסד' לאחר שתקבל רשות מהקופה הראשית לעשות כן (כפי ששואל אחר באתר מספר, הרשת נותנת רשות למוצא תווים להשתמש בהם) ולרשום בפנקס שאתה חייב סכום זה לבעל התווים ששמו פלוני ולכשיבוא אליהו הנביא תחזיר לו.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה רבה כבוד הרב על התשובה
    בדקתי את הכרטיסים והם אכן ריקים.
    אז רק מוודא שהבנתי נכון, רק במידה והכרטיסים היו טעונים בכסף הצעת לי לברר אצל חסיד גור את המספר של האדם או הארגון?

    תודה רבה כבוד הרב ויום טוב בע"ה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל