שלום רב
האם זה נכון שכשאופים משהו לפני פסח, אם נתערב בו חמץ, החמץ מתבטל בשישים, ורק בפסח הדין הוא שתערובת חמץ אוסר בכל שהוא?
תשובה:
שלום רב
בענין זה יש חילקו בין תערובת של לחל בלח וליבש ביבש. לחל בלח כמו בירה ויין שמתערבים לפני פסח, אם היה ביטול בשישים מותר לשתות בפסח, ואם התערבו בפסח – אסור אפילו במשהו. אבל יבש ביבש, כמו חתיכת מצה חמץ שהתערבה בחתיכות מצה של פסח, אף שחלו כל כללי הביטול לפני החג חוששים לדעות שבפסח האיסור חוזר וניעור, ואסור לאכול את כל התערובת.
מקורות:
ראה שו"ע סי' תמז סעי' א, ד.