לתרומות לחץ כאן

שלום וברכה..אבא שלי סובל מכאבים בגב ותמיד בערב שבת אחרי הארוחה הייתי עושה לו מסז' ולפני שבוע אמרו לי שאסור לעשות בשבת רציתי לדעת אם זה נכון….וגם אם מותר לעשות טחינה בשבת כי אמרו לי שזה מלאכת לש משהו כזה..תודה:)

שלום רב

1 אדם שחש כאבים בגבו אין לעשות לו מסג’ אלא לפי ההיתרים הקיימים בחולה שאין בו סכנה. כלומר, אם הכאבים עזים עד שנופל למשכב מחמת חוליו והוא מתקשה לתפקד רגיל, מותר לעשות זאת, אולם בסתם כאבים הדבר אסור.

2 בספר שמירת שבת כהלכתה (פרק ח’ סעי’ כ”ו ובהערה צ”ב) אוסר לערב מים בטחינה גולמית בשבת, ומבאר, שאף שדילול עיסה בשבת מותר, ועיקר מלאכת הלישה היא בקיבוץ חלקים וגיבוש, ומשום כך הוספת משקה לעיסה שיש בה כבר משקה, אינה נחשבת ללישה, כיון שהיא רק מדללת, כאן הואיל ובמהלך הכנת הטחינה תחילה היא מתקשה ורק אחר כך מתדללת, יש איסור לש בשעה זו שהיא מתגבשת. הכנת חומוס בעייתית הרבה יותר, כיון שמדובר ממש בחתיכות קטנות הנדבקות על ידי המים וזה אסור בלי ספק.

אין כל בעיה להכין את הטחינה בערב שבת.

בהצלחה

מקורות:

1 אף על פי שחכמים אסרו רפואה בשבת גזירה שמא יבוא לשחוק סממני רפואה, נאסר לעסוק ברפואה בשבת גם אם אינה כרוכה בנתינת סממנים, וכפי שמבואר בשולחן ערוך סי’ שכו סעי’ ובמשנה ברורה שם לגבי נתינת כלי מים חכמים על הבטן כדי לשכך כאב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל