לתרומות לחץ כאן

מועד הנחת התפילין לבן 13

בס"ד
שלום. מבקשת לברר לגבי הבן שלי שבע"ה יחגוג בי"ט בשבט 13 שנים. התאריך יוצא על יום שישי. שאלתי- מתי מועד הנחת התפילין שלו צריכה להתבצע והאם בפרשת יתרו הוא עולה לתורה?

תשובה:

ראשית ברכות מזל טוב לבביות.

הדבר הכי חשוב שהילד צריך לדעת, שאנחנו לא מדברים על היום בו הוא מניח תפילין באופן חד פעמי חלילה ובשביל הטקס, אלא מיום זה ואילך לא יעבור עליו אפילו יום אחד ללא תפילין! התפילין הם צינור הקשר בין עם ישראל לבורא עולם! בתפילין שלנו כתוב שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד, ואמרו חז"ל שגם הקדוש ברוך הוא מניח תפילין, ובתפילין שלו כתוב "מי כעמך ישראל גוי אחד בארץ", כלומר אנחנו מתייחדים עם הקדוש ברוך הוא והוא מתייחד איתנו, מצוה חשובה היא עד מאוד.

למנהג בני אשכנז, אף שעיקר מצות ההנחה היא מבר המצוה ואילך [יום שישי הנ"ל], מתחילים להניח כבר חודש קודם לכן כדי להתרגל בעבודה… אולם רבים מבני ספרד ומקהילות החסידים נהגו להניח מהבר מצוה, כלומר מאותו יום שישי שהזכרת. בכל מקרה טקס הנחת התפילין יעשה אז.  מועד העלייה לתורה יש בו מנהגים שונים, רבים מבני אשכנז נוהגים לעלות בשבת שלפני הבר מצוה, ואז הוא יכול לעלות רק למפטיר – העלייה האחרונה, ולמנהג בני ספרד עולים לתורה בשבת שאחרי הבר מצוה, ואז יוכל לעלות גם כאחד משבעת הקרואים.

רוב נחת!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל