לתרומות לחץ כאן

אזעקה באמצע החופה

לכבוד הרב החשוב
ברוח הימים חשבתי על שאלה, כמובן היא לא היתה במציאות, והשי"ת יעזור שהיא לא תיהיה במציאות, אבל מה הדין אם לאחר ברכת האירוסין היתה אזעקה, וכל הנוכחים כולל החתן והכלה פנו למרחב מוגן, האם זה נחשב להפסק בין הברכה למצוות הקידושין וצריך לחזור ולברך, או שכיון שאין זה ברכת המצוות ממש אלא ברכת ההודאה, לא שייך דיני הפסק.
ב. ואם כבר דנים בזה, מה הדין אם השתההו לאחר ברכת האירוסין זמן ממושך כגון שלא היתה להם הטבעת והם חיכו חצי שעה האם זה נחשב להפסק או לא
אודה לרב מראש על התשובה
יהודה

תשובה:

שלום רב,

אע"פ שלכתחילה ודאי עדיף שלא יהיה הספק. אבל בדיעבד לא חוזרים ומברכים. ראה ברמ"א (סי' סא סעי' א'): "אם קידש בטעות, והיו לו נשואין עמה, ואח"כ נודע שהקדושין היו בטעות, אף על פי שחוזר ומקדש אין צריך לברך שנית שבעה ברכות, וסגי ליה בברכות הראשונות".

וראה בחזו"א (אבה"ע סי' סג ס"ק כג) וכן בקידושי טעות הברכה קיימת כיון שברכו בשעה שהיו ראוין לברך ואף שהיה בטעות ראוי האדם לברך את ה' בכל היום אלא שאין רשאי להרבות בזה וכעין שאמרו סיימתינהו לכלהו שבחא, ולכן צריך להתנהג בגדרים מיוחדים ולזה הגדירום חז"ל אימתי לברך וקבעו השעות שהאדם יותר מוכן בהכרת בוראו וחסדיו וכל שעשה ברשות חשיב ברכה ויוצא בה שכבר הגיעו שעה המוכנת אף שהיתה בטעות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל