שלום לרב
היתי רוצה לדעת האם א. יש ענין שכל אחד מהסועדים יטעם מהלחם משנה?
ב. צריך לברך בליל יוט אחרי או לפני הקידוש את הילדים כמו בשבת?
אם אפשר שהרב יכתוב מקורות לשניהם.
תודה
תשובה:
שלום רב
א. כל אחד מהמסובים חייב לטעום מהלחם משנה אלא שאינם מחוייבים לאכול דוקא מאותו לחם שבירכו עליו. כלומר, יכולים הם לשמוע ברכה מאדם אחר שמברך על שני הלחמים שלפניו ולבצוע משני לחמים המונחים לפניהם. אבל אם יש לפניהם רק לחם אחד עליהם לטעום מהמברך. כך כתב המשנה ברורה בסי' רעד ס"ק ח.
ב. בס' דרכי יוסף צבי של הרב דינר רבה של לונדון כתב בשם סידור יעב"ץת שבליל יום טוב שחל להיות בחול לא מברכים את הבנים.
א. ואם אין לפני המסובים לחם אלא רק לפני המברך, וכגון בשבת שבסעודה הלחם לפני המברך והוא אח"כ מחלק לכולם האם יש ענין שיחלק לכולם מהלחם משנה (שאותם אחז) בדוקא, או שאין כל ענין בזה ויכל לחלק להם מכיכרות אחרות שהיו לפניו (או אף שלא היו לפניו בשעת ברכה) (השאלה לא רק מצד חיוב אלא גם אם יש בזה הידור, וא"כ מה המקור?
ב. איפה זה מובא בסידור היעבץ"
א. מהלחם משנה.
ב. לא בדקתי בפנים, אני מניח שזה לאחר ערבית של ליל שבת.
מה המקור שראוי מהלחם משנה?
צריך לאכול מהלחם משנה כפי שכתבנו בגוף התשובה מהמשנה ברורה
השאר תגובה