לתרומות לחץ כאן

משכיר שאינו מתקן כיון שהדירה עומדת למכירה

שלום, יש לי שאלה דחופה מאוד.
אני שוכר דירה כ4 חודשים. בעל הבית שלי החליט לאחרונה [בשבועות האחרונים] שהדירה מוצעת למכירה. ועל כן, לא מוטלת עליו שום חובה לטפל בעניינים הקשורים לבדק הבית שלנו.
ההשלכות:
1- דיברנו איתו כבר לפני חודש בערך על דוד החשמל שלא עובד כמעט, ואין לנו מים חמים למקלחת, הוא אמר שיחשוב ויראה מה לעשות, וכך עבר חודש תמים ולא נעשה כלום – עד שברגע מסויים אמר "שאין עליו חובה לטפל בכך עקב הצעת הדירה למכירה".
2- הייתה לנו [לפני כחודש וחצי] רטיבות מהצינור שיוצא מהדוד לקולטים, הוא בא וסידר זאת, ואמר שנחכה עד שיתייבשו הקירות והתקרה ואז נסדר את הבית [שפכתל וצבע, שיחזור להיראות כמו שצריך], כי הוא נראה זוועה בכמה חדרים [מטבח, ומרפסת שירות] הקיר מקולף בחלקו, וממש מגעיל נורא.
כמו כן הוא הבטיח שבגשם הראשון שירד הוא יבוא לטפל בגג, כי מעל לחדר השינה שלנו יש רטיבות, ולא ידוע מאין היא נובעת, איפה יש סדק ברעפים – אז צריכים לחכות לגשם בשביל לראות מאיפה הוא חודר.
ועכשיו – אין לי עם מי לדבר, כי בעניין הצבע לקיר המטבח והחדר שירות כבר נענתי שאין על מה לדבר. אז אני גם לא מבקש על החדר שינה, הרי הוא אומר לי מפורש ש"אין על מה לדבר".
בעל הבית פשוט הציע לי "רעיון טוב" – "תעזוב את הדירה מצידי".
ממש רעיון, הרי אני רק כ4 חודשים בדירה, עוד יש לי קרטונים ארוזים, למה אני יצטרך לסבול עול ענקי כזה לארוז אחרי פחות מחצי שנה????

הוא אמר לי שאשאל איזה רב שאני רוצה והוא יעשה מה שהרב אומר.
אני מקווה שכאשר תשיבו לי מכתב עם לוגו של בית הדין או משהו כזה, שיהיה הכל בסדר. תודה מראש. חג שמח וחודש טוב ומבורך.

תשובה:

שלום רב,

בקשר להצעת המשכיר שתעזוב את הדירה, אם קבעתם תקופת שכירות בחוזה או בעל פה, המשכיר חייב לתת לך להיות בדירה עד סוף התקופה. אם לא סיכמתם על תקופת השכירות המשכיר יכול לסיים את התקופה לאחר מתן הודעה מראש. יש סוברים שמספיק 30 יום מראש ויש סוברים שצריך יותר זמן.

בקשר לתיקונים, המשכיר חייב לתקן את הדוד-שמש, כמו כן, חייב לתקן את הנזילה ולסייד. והכל כדרך שרוב אנשים היו עושים בדירתם הפרטית. העובדה שהמשכיר מעוניין למכור את הדירה, אינה פוטרת אותו מכלום.
עם זאת, אם לא נשאר עד סוף תקופת השכירות אלא זמן קצר ואדם רגיל לא היה מתקן לצורך זמן קצר כזה, המשכיר גם כן לא חייב לתקן.

מקורות:

לעניין זמן הודעה,עיין שו"ע חו"מ סי' שיב סעיפים ה-ו שהשוכר סתם ללא חוזה חייב להודיע 30 יום מראש, בכרכים ובחנויות 12 חודשים מראש. ועיין בשו"ת ציץ אליעזר ח"י סי' נב שאם יש חוק במדינה על זמן ההודעה החוק קובע, והחוק במדינה (חוק השכירות והשאילה סעיף 19) הוא שיש להודיע 3 חודשים מראש ואם דמי השכירות נקבעים לפי חודשים יש להודיע חודש שלם אחד מראש (ובמקרה שלך תוכל לפנות בסוף מרץ). ועיין עלון המשפט גליון 33 עמוד ה שיש סוברים שבזמנינו די להודיע 30 יום מראש ובחנויות 3 חודשים.

לעניין תיקונים עיין עלון המשפט עליון 27 עמוד ה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל