לתרומות לחץ כאן

ייעוץ בענייני שידוכים

לכבוד הרב שלום!
ראשית רציתי בהזדמנות זו להודות לכם על התשובות הנפלאות והמעמיקות שאתם עונים תודה רבה וישר כוח,שתראו ברכה בעמלכם !!! שנית רציתי לשאול את הרב: אני בת סמינר והוצע לי שידוך של בחור חוזר בתשובה היום אני יודעת שהבחור חזר בתשובה ומקפיד על קלה כבחמורה השאלה שלי האם אני צריכה בתור בת סמינר ששמרה על עצמה כל הזמן לשמוע על הבחור ( בבירורים הבנתי שבעברו הוא היה עם בנות ) מה עלי לעשות ?? אשמח לקבל תשובה בהקדם! תודה רבה

תשובה:

שלום רב.

שאלתך מורכבת מכמה נקודות שיש מקום לתת את הדעת על כל אחת מהן, ואולי ננסה לפרט ולהרחיב.

א. האם אנחנו מקבלים את בעלי התשובה ללא עוררין?

ב. האם עברו של בעל התשובה ישפיע עליו בהמשך החיים?

ג. מה עלול לגרום קשר עם משפחת המוצא אחרי הנישואין?

ד. וזו בעצם שאלתך העיקרית – האם ישנה סיבה לבת סמינר מבית חרדי לחשוב בכלל על שידוך עם בחור שהוא חוזר בתשובה?

לאחר שחילקנו את נקודות החשיבה עלינו להבין שהתשובה העוברת כחוט השני בין כל חלקי השאלה היא- שאין ואי אפשר לתת כללים ברורים בדברים אלו, אלא זה אינדבידואלי לכל אחד באופן אישי. ישנם כאלו שחזרו בתשובה ומשמשים כיום בקודש כרבנים בישיבות ובכוללים שאינם שייכים לציבור בעלי התשובה אלא הצליחו אכן לבנות את עצמם ולהתערות בתוך הציבוריות החרדית ונשותיהם משמשות כמורות ומחנכות במסגרות בית יעקב ובסמינרים לסוגיהן. על אלו לא רק שאין מה לחשוש מלהינשא להם, אלא עליהם אמרו חז"ל במקום שבעלי תשובה עומדים צדיקים גמורים אינם יכולים לעמוד.

אך ישנם גם את אלו שמתוך שלא הודרכו נכונה בתחילת דרכם החדשה אינם מבחינים בחייהם בין עיקר לטפל בין מנהג לעיקר ההלכה ומתוך כך עלולים להגיע לקיצוניות יתר או להנהגות שאינם נכונות בבית, במקרים אלו ודאי שיקשה על בת שגדלה בבית חרדי להסתגל לחיים שכאלו, ואז קורה לפעמים שהאשה היא זו שנותנת את הטון וההכוון בכל הנושאים הרוחניים, וגם זה אינו ראוי.

הקשר עם משפחות המוצא גם הוא טעון בדיקה מהי המשפחה? איך היא קיבלה את חזרתו בתשובה של הבן? מה התייחסותה אל הדת? מה קורה במשפחה המורחבת? וכדו'

לאור כל הנ"ל ברור שאין אפשרות לענות באופן חד משמעי על שאלתך אך דומני שניתוח הדברים דלעיל יעזרו לך להגיע להחלטה הנכונה עבורך ובמקרה הספציפי שלך.

בברכת ותקננו בעצה טובה

הרב יהודה ליב אוירבך

אחראי ומנהל המוקד הטלפוני של ארגון "בינת הלב"

מפקח ארצי של ארגון "מרכז החינוך"

טל. 02.6587003

נייד. 052.7643333

לקביעת פגישה: 6009*

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום לכבוד הרב, אני חוזרת בתשובה ברוך ה 3 שנים והכרתי בחור דתי לאומי ואנחנו יוצאים כבר חודש … אני מעונינת להתחזק יותר ולהכנס למדרשה בבני ברק ושנינו פוחדים ובעיקר הוא שאם אלך למדרשה ואת חזק כבר לא תנאים אחד לשני .. הוא אמנם בחור שהולך לשיעורי תורה כיפה וציצית וכו אך יש לו ידידות ומעורב עדין בעולם החילוני החברתי .
    אני ממש לא יודעת מה לעשות .. כבר הלב מתחיל לפעול במקום השכל ואני פוחדת לקבל החלטות שגויות . אשמח לעזרה !

  2. אם יש לך רצון להתחזק זה הכי חשוב כרגע, ואדרבה, אני בטוח שהאהבה תנצח וגם הוא יתחזק בעקבותייך! בהצלחה רבה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל