לתרומות לחץ כאן

מי שעושה גם מעט עבירות האם הוא יזכה לגן עדן

שאלתי לפני כמה ימים אם יש מצוות שמקיימים אותם בלבד אז זוכים לגן עדן והרב ענה לי:כל מצווה שאדם מקיים מזכה אותו בגן עדן, וכפי שמבואר ברמב"ם בפירושו על מסכת מכות על מה שאמרו חז"ל רצה הקדוש ברוך הוא לזכות את ישראל לפיכך הרבה להם תורה ומצוות שאם אדם עושה בשלמות אפילו מצווה אחת זוכה על ידה לגן עדן.

אז לא הבנתי אם אני מניח תפילין שומר שבת אז גם אם אני חוטא בדברים אחרים אני כבר זוכה לגן עדן????????

תשובה

שלום רב!

כל עבירה שאדם עובר, הוא יקבל על זה עונש גדול בגהינם, ולפי גודל העבירות ולפי כמות העבירות שעבר כך יגדל עונשו, ועונשי שמים הם עונשים חמורים מאוד, אין לנו מושג עד כמה היסורים שם הם גדולים, ולכן אדם צריך ליזהר לנפשו שלא יעבור עבירות, ואם עבר עבירה שיחזור בתשובה, כדי שלא יצטרך לקבל עונשים כה חמורים.

אמנם כמו שהעונשים בשמים הם גדולים מנשוא, כמו כן השכר טוב שהשם נותן בגן עדן, הוא גדול מאוד, ואין לנו שום יכולת להבין ולהשיג את גודל השכר ואת העונג הרב שזוכים לו בגן עדן, וכל ההנאות שבעולם הזה ביחד, אינם שווים להנאה של רגע אחד בגן עדן.

ולגבי השאלה שלך, האם גם מי שעובר עבירות, זוכה לגן עדן: – התשובה היא – שאחרי שאדם מקבל את העונש על העבירות שהוא עבר, והוא נטהר על ידי העונשים האילו מכל החטאים שלו, אחרי זה הוא יזכה לקבל שכר טוב, על המצוות שהוא עשה, והוא יזכה לגן עדן.

והאדם צריך כל חייו להשתדל לקיים כמה שיותר מצוות ולימוד תורה, ולהתרחק מאוד מעבירות.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל