שבת במנחה בשבוע זו הכהן אמר הברכה והתחילו לקרות האזינו תחת וזאת הברכה וכשסיימו הקריאה לכהן קודם שאמר ברכה האחרונה הזכירו שקורין וזאת הברכה והכהן אמר הברכה אחרונה ואח"כ קראו ללוי וזאת הברכה עד לאחר קריאת הלוי ואח"כ שלישי לעשראל. הזה נכון? מקור?
תשובה
צריך לנהוג כפי שנהגתם, והסיבה לכך הוא מפני שכל הטעם של קריאת התורה בשבת במנחה וביום שני וחמישי זהו מפני שתיקנו שאדם לא ילך שלושה ימים בלי לימוד תורה, ותיקנו שיקרא בתורה פעם בשלושה ימים, ומכיון שזהו סיבת התקנה, בדיעבד זה לא משנה איזה פרשה הוא קרא, ולכן אם כבר קרא לאחד מפרשה אחרת, יצא ידי עליה אחת, וצריך אחר כך שיעלו רק לוי וישראל.
מקורות
עיין במשנה ברורה סימן קל"ה סק"ד שהביא מחלוקת בזה, אמנם דעת הערוך השולחן בסעיף ה' שיצא ידי חובה וכנ"ל וכ"ד הכף החיים ס"ק ה' – ז'.