לתרומות לחץ כאן

טכנאי מזגנים שהחליף מדחס ללא צורך

שלום רב
אני טכנאי מזגנים. באתי ללקוח בשל בעיה "המזגן לא מקרר" נגשתי למדחס ושמעתי אותו מרעיש מאוד חזק. הגעתי למסקנה שהמדחס מת הודעתי לבעה"ב שצריך להחליף מדחס וזה כרוך ב- 3500 ש"ח, הוא אישר. החלפתי מדחס והנה להפתעתי הוא משמיע אותו רעש.
אז הגעתי למסקנה שכנראה החליפו לו "פאזות (מזגן תלת פאזי אם מחליפים לו את חיבור החוטים הוא מסתובב הפוך ולא דוחס) החלפתי אותם בחזרה והמזגן התחיל לקרר.
יוצא שגם המדחס הישן (כ-בן 15 שנה) לא התקלקל וסתם החלפתי אותו, אבל מדחס שפועל כך זמן רב עלול להתקלקל (במזגנים החדשים יש מערכת שמתריעה בפני פאזות הפוכות) וכך הוא עבד במשך כיומיים. ניסיתי לבדוק אותו על הריצפה ועושה רושם שהוא לא התקלקל אבל אי אפשר לבדוק את כושר הדחיסה שלו -רק במעבדה.
הלקוח שילם 3500 ש"ח כשיכל לגמור זאת ב-300 ש"ח.
אגב- החלפת הפאזות קרתה עקב עבודות חשמל שנעשו במקום ע"י חשמלאי לא אחראי.
מה עלי לעשות? ההוצאות שהיו לי על המדחס מסתכמים ב-2100 ש"ח רווח 1400 ש"ח.

תשובה:

שלום רב,

אני מתנצל על האיחור במתן התשובה

במקרה זה שיקול דעתך היה סביר והנך רשאי לקחת מהלקוח גם הריווח עבור החלפת המדחס.

באופן כללי, יש לנסות את האפשרויות הזולות יותר לתקן לפני האפשרויות היקרות, אבל במקרה זה שהמדחס כבר עובד במשך 15 שנה ובין כך לא היה מחזיק הרבה זמן, החלפת המדחס היא לא בזבוז של 3500 ש"ח אלא של כמה מאות שקלים (אם לפי הנסיבות משתלם להשקיע כל כך הרבה במזגן ישן), כך שלא קרה כלום אם נסית להחליף את המדחס לפני שנסית אפשרויות אחרות.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. אינך צריך לבקש מחילה.
    בעל הבית יכול לתבוע את החשמלאי על עלות התיקון של החלפת החוטים (300 ש"ח) אבל לא על החלפת המדחס. בדרך כלל לא משתלם לתבוע סכומי כסף קטנים כ"כ.

  2. שלום וברכה !
    אם אנחנו מסכימים שראוי לנסות את האפשרויות הזולות לתיקון המזגן וטכנאי מזגנים מקצועי היה צריך לבדוק את הפאזות בבדיקה מקדמית לפני החלפת המדחס כחלק ממיומנות של טכנאי קירור החייב להתמצות גם בחשמל ,מדוע התרת לו להשאיר את המדחס החדש ? אולי הלקוח מעדיף להשאר עם המדחס הישן?

  3. הטכנאי החליף כבר את המדחס ואי אפשר להחזיר אותו לחנות כחדש. ברור שאסור להחליף מדחס ללא הסכמה. אבל במקרה זה בין כך יצטרכו להחליף את המדחס בתקופה הקרובה (ידוע לי על חברה של שירות ואחריות למזגנים שמסרבת לתת אחריות למדחס בן 12 שנים) וההפסד אינו גדול כל כך המחייב לנסות את כל האפשרויות האחרות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל