לתרומות לחץ כאן

תפילין, תפילת ערבית

שאלה:

שלום רב כבוד הרב
1. בקשר לשאלה ששאלתי אתמול אחרי תשובת הרב קיבלתי על עצמי לקחת לעבודה טלית ותפילין רק רציתי לשאול במידה ואדם נאנס במקרה חד פעמי והוא מתפלל את כל תפילת שחרית כולל קריאת שמע ללא טלית ותפילין האם כשהוא מתעטף בטלית ומניח תפילין בשעה 3 בצהריים האם מספיק לקרוא רק את פסוק וארשתיך וקדש לי והיה כי יביאך עם התפילין ללא קריאת שמע (ובזה הוא מקיים את מצוות תפילין בהידור למרות שהוא לא קורא עם התפילין קריאת שמע)?כי הוא קרא קריאת שמע בבוקר בתפילה
2. אני מתפלל בבית כנסת מנחה אחרי זה שומע שיעור תורה ואז מתחילים ערבית יש מקרים שעולה חזן שמתפלל במהירות אדירה כאשר אני מסיים קריאת שמע הוא סיים את הברכה שומר את עמו ישראל לעד וישר מתחיל קדיש השאלה האם אני יכול להתחיל עם הציבור תפילת 18 מבלי שאמרתי את 2 הברכות ואמונה והשכיבנו ואחרי התפילה להשלים את 2 הברכות?
תודה רבה כבוד הרב

תשובה:

1. מקיים בכך מצות תפילין, נהגו לומר את פרשיות קריאת שמע עם התפילין כדי שלא יראה כמעיד עדות שקר בעצמו שאומר והיו לטוטפות בין עיניך והוא אינו מניח, לכן, כדאי להשתדל כן לומר.

2. לא. ברגע שכבר התחלת קריאת שמע וברכותיה תמשיך להתפלל לפי הסדר במתינות ובנחת. אדם שאיחר והגיע כשהציבור עומד להתפלל שמונה עשרה יעשה כמו שהצעת, שמונה עשרה ואחר כך קריאת שמע וברכותיה, אבל לא לעשות חצי חצי…

ברכה והצלחה בהמשך הדרך הטובה והנפלאה שלך!

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. מחילה על ההתערבות אך לא הצלחתי להבין משהו. בקשר למספר אחד. הקורא ק”ש ללא תפילין כבר העיד עדות שקר. מה יועיל כעת לחזור ולקרוא פעם נוספת?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל