לתרומות לחץ כאן

לנסוע לאומן לראש השנה?

שאלה:

שלום רב כבוד הרב היקר!

האם יש ענין (לא האם מותר אלא האם יש ענין) לגבר רווק לטוס לאומן בראש השנה או בכללי במשך השנה ?
הרבנים הגדולים של ברסלב אומרים שבתפילת ערבית של ליל ר"ה בברכו הראשון רבי נחמן מעביר את כולם בדין מי שנמצא באומן.
הרבנים הגדולים של ברסלב אומרים שראש השנה אצל רבי נחמן עולה על הכל, אין דבר גדול מזה מלהיות אצל רבי נחמן בראש השנה, וגם שיכולים אז [בראש השנה] לקבל תיקונים מה שבכל השנה לא היה אפשר שיהיה להם תיקון בשום אופן. אומרים שרבי נחמן הבטיח לחסידים שמי שיזכה להיות אצלו בראש השנה – יזכה להיחתם מיד בספר החיים. הרבנים הגדולים של ברסלב אומרים שהתיקון הגדול ביותר לנשמת האדם הוא להיות אצל רבינו על ראש השנה, ואין דבר גדול מזה. בבקשה חשובה לי דעת הרב

תודה רבה כבוד הרב היקר

תשובה:

שלום וברכה

אינני חסיד ברסלב ואינני מוסמך להשיב מה אמר רבי נחמן ומה לא, ומה התכוון. ברור בעיני כיהודי מאמין שאין הוקוס פוקוס ככה תבוא לרבי נחמן והוא "יעביר אותך"… זה לא הולך כך! חז"ל אמרו כל האומר הקב"ה ותרן יוותרו חייו, כלומר, לייחס לקב"ה כאילו אין ממש שכר ועונש ואפשר להעביר אותך מהצד, זה חילול ה' וזה לא אמיתי, וחובה על כל אדם לחזור בתשובה על מעשיו וזה הדבר היחיד שמועיל ושמוטל עליו.

האם לנסוע או לא? האם יש ענין? למה לא… יש בשדי חמד אריכות רבה על המעלה להשתטח על קברי צדיקים, יש שם גם מן הסתם תפילה מרגשת אלפים רבים של אנשים! אבל זה ודאי לא העיקר, העיקר הוא להיות דבק בה' יתברך, לשוב אליו באמת, ולהתחזק בעבודת ה'.

שנזכה כולנו לעלות ולהתעלות.

אגב, אני מניח שהשנה לא תהיה נסיעה כזו לאומן, המלחמה עוד בעיצומה, המקום כולו הרוס ומדמם.. ה' ירחם.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. מי שמבטיח לך עולם הבא בלי מאמץ הוא שקרן.
    אין דבר כזה לקבל דברים טובים בלי להתאמץ.
    אם רבי נחמן היה יודע שאנחנו במדינת ישראל היום עם הרבה בתי כנסיות ומניינים ב"ה הוא היה אומר לכולם להישאר פה במקום ללכת לקבר שלו בארץ הטמאה הזאת.

  2. אם יורשה לי הקטן להבהיר שרבינו עוזר לנו בדרך פלאית לצעוד בדרכי התשובה ולעבוד את ה' באמת מהמקום שלנו ולעלות מדרגה לדרגה ולהגיע כל אחד לאן שצריך להגיע וכל זאת בלי לקחת מאיתנו את הבחירה. ובמיוחד למי שבא אליו ובמיוחד בראש השנה. זה הסיפור. ועיקר הבחירה היא ברצון האמיתי שלנו לחזור בתשובה, בלי משחקים והוקוס פוקוס. זאת ברסלב האמיתית. וכל יהודי יכול לזכות לזה בתנאי שיתקרב לרבינו דרך המשפיעים האמיתיים (מחילה, אבל זה פרט מאד מאד חשוב ).
    נקווה שעד ראש השנה אם לא יגיע הגואל בינתיים המצב יאפשר לנסוע לראש השנה ולזכות ע"י זה לעבוד את ה' באמת.

  3. אינני רוצה לפתוח כאן את הנושא של כן לנסוע או לא, כל אחד יעשה בזה מה שטוב לו ומה שאומר לו רבו, זו לא הסוגיא כאן.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *