שאלה:
לגבי הבדלה בדברים במוצאי שבת הקרובה ליל תשעה באב:
מי שנוהג לומר את הנוסח הרחב של "ברוך המבדיל בין קודש לחול, בין אור לחושך, בין ישראל לעמים, בין יום השביעי לששת ימי המעשה. ברוך המבדיל בין קודש לחול"
ולא רק את הנוסח הקצר של "ברוך המבדיל בין קודש לחול"-
השאלה:
האם בליל תשעה באב יאמר גם את הנוסח הארוך? אולי יש בזה צד שמחה במקום אבלות?
יש הבדל בין אשכנזים לספרדים בזה?
תשובה:
מה השמחה בזה? בודאי יאמר את הנוסח הארוך.
אבל בדיעבד יוצא גם בנוסח הקצר של "ברוך המבדיל בין קודש לחול" בלבד, גם אם יש פה נדר של מנהג טוב שלוש פעמים?
יש הבדל בין אשכנזים לספרדים בזה?
אין נדר וכבר דיברנו בזה הרבה פעמים בעבר. לא טוב להיות לחוץ מידי, תנסה לעבוד על זה, זה לא בריא.
כלומר יש חיוב מצד דיני נדרים אבל יוצא מצד הלכות שבת ידי חובת הבדלה גם בנוסח המקוצר?
לשם ההבהרה:
מדובר בשאלה הראשית על הבדלה בדברים בלי שם ומלכות גם בנוסח המקוצר וגם הארוך יותר כי הבדלה בשם ומלכות זה רק על היין במוצאי תשעה באב.
האם נכון?
אמרתי אין נדר.
זה נכון לגמרי, אבל מה שמפריע לי הוא שאתה יודע את התשובה, ואתה שואל מתוך לחץ, חייבים לטפל בזה, אל תזניח! בשורות טובות.
השאר תגובה