שאלה:
שכן ערבי שגר בסמיכות, ומביא תועלת גדולה, ועוזר מאוד בענייני השכונה, נמצא כעת במעמד תושב קבע, ורוצה לקבל אזרחות. זקוק לשתי חתימות של שכנים המאשרים שבפועל גר כאן. ואכן הוא גר. פנה לשכן יהודי ולשכן גוי.
האם יש בחתימה על הצהרה כזו בעיה של תחנם
האם יש בזה בעיה של לא תחנם.
תשובה:
אני מתנצל על האיחור בתשובה, פשוט לא מוכרע לי הענין הזה… התחושה שלי שכדאי להשתדל להמנע, ראשית האזרחות מחזקת את אחיזתו בקרקע, שנית היא בעצם מערערת את ישיבתנו בכך שניתנות לו זכויות אזרח שמאוד מקשות על ישראל, הוא רשאי לבחור בבחירות ולא יבחר ליהדות התורה או ש"ס מן הסתם, גם לא לימינה… כך שאנחנו מחזקים שונאי ישראל ומעצימים את המציאות הזו שהיא נהיית מדינה דו לאומית. כל זה בכלל לא תחנם שלא תתן לו חנייה בקרקע. אינני קובע בודאות שזה אסור כי הוא כבר תושב קבע, אבל בכל זאת נראה לי שזה מחזק את אחיזתם כאן.
שבת שלום.