לתרומות לחץ כאן

חייבים ללבוש כובע וחליפה ברחוב?

שאלה:

שלום וברכה, רציתי לשאול האם יש לאשה אחריות לדאוג שבעלה ילך עם כובע וחליפה (לא בתפילות כמובן), אלא במקומות שונים, לבעל זה כנראה פחות נח, האשה חושבת שזה מוסיף יראת שמיים (זה נכון?) האם יהיה לה זכויות על זה "שהכריחה" אותו ללכת כך? זה באחריותה?

תשובה:

בודאי שלא!

ראשית זה לא מוסיף יראת שמים, כבר אסביר מה הנקודה שכן יש בזה, אבל לא יראת שמים.

אבל מה שהכי חשוב, שהאשה היא לא המשגיח של הבעל, ממש לא!

כל אחד נותן בבית את חלקו, ביחד מתעלים ומתרוממים, אבל אין הטפות מוסר, ההשפעה יכולה להיות רק באופן שבו אדם נוהג טוב מתעלה ומעלה בכך את הבית עמו.

החשיבות העיקרית בכובע והחליפה, היא בעצם ההזדהות המגזרית. אנחנו נמצאים בעולם מאוד מגדרי ומקוטלג, ולכן בסופו של דבר, אם רוצים שהילדים יתקבלו למוסדות חרדיים איכותיים, שהילדים ירגישו טוב בין החברים ולא יחושו שונים, צריך שההזדהות המגזרית תהיה מלאה גם במובן השולי והטפשי הזה שהוא חיצוני. הקושי הטכני או הנפשי בחבישת הכובע, הוא שולי ביחס להרגשה הטובה של הילדים וההזדהות היותר מלאה שלהם. אינני בא לומר שזה נכון ושכך היה צריך להיות, אלא שככה זה בפועל… וגם אם נחשוב שזה שגוי לא נתקן את העולם.

כמובן, לא באתי לומר שאסור להוציא את האף מהבית להוריד את הזבל בלי כובע חליפה וגרטל רחב של אדמורי"ם, אבל בגדול ובאופן כללי אם רוצים שייכות מלא לציבור החרדי, צריך גם לשמור על קודים כלליים חברתיים חרדיים.

ברכה והצלחה וכל טוב.

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל