לתרומות לחץ כאן

חיזוק האמונה וחוסן נפשי במלחמה

שאלה:

שלום וברכה,
מאז שפרצה המלחמה חיזקתי מאוד את האמונה, אחרי תקופה מאוד מאוד קשה של חרדות קשות מאוד. החרדות והפחדים עדיין קיימם אבל אני הודפת אותם ומתאמצת מאוד לחשוב חיובי למרות הקושי. אני מצליחה כל עוד אני מוגנת בבית. ברגעשאני נחשפת לאנשים ושומעת דיבורים/דעות/נבואות על המלחמה, הכל מתפרק בבת אחת ואני חוזרת לנקודת ההחלה מפוחדת ולא מתפקדת מרוב חרדה. מה זה אומר? שהאמונה שחיזקתי אצלי, לא מספיק חזקה ושניתן לשבר אותה במילים שליליות?
אותו דבר כשאני שומעת אזעקה רעש מטוסים, אני קופאת במקום בבהלה נוראית ומתקשה לחזור לתפקוד רגיל.
קרה בשבוע שעבר שמישהי מאוד דתיה ויראת שמים התריעה בפניי שהמלחמה הולכת להיות קשה יותר, ובקרוב לא יהיה חשמל תקופה. המילים האלה הידהדו לי בראש שבוע והתרסקתי נפשית לגמרי. אפילו נכנסו לי מחשבות שכל כך קשה לי לחיות בעולם הזה, שאני לא יודעת בכלל איך להמשיך, מוותרת… אני לא יודעת איך לחזק את החוסן הנפשי? איך אוכל להיות חשופה למציאות מבלי שהיא תיכנס אליי ותפגע בנפש שלי עד כדי כך?
ומה יהיה בלי חשמל ואיך נסתדר עם קושי יותר גדול מזה, ומתי מתי נגיע לימים טובים יותר, בבקשה?

תשובה:

שלום וברכה

קראתי בצער את שאלתך.

צריך לדעת, שהתופעה המצערת שאת מתארת עוברת בהרבה את גבול הסבירות, ולכן אסור לך לחשוב שזו חרדה טבעית של מלחמה. כי זה לא! יש להתייחס לזה כמו שמתייחסים לכל חרדה, ויש כלי עזר רבים לטיפול בחרדות, בשיחות ובתרופות וכל שלל האמצעים שיש היום לעולם הרפואה המגוון לתת, וחובה להסתייע ככל שיש בכך צורך. זה בסדר גמור ואין להמנע ממה שצריך. כל זה כמובן יחד עם חיזוק האמונה אבל בכך לבד לא מספיק, חיזוק האמונה לכשלעצמו אמור כאשר החרדה היא בגבולות ההיגיון, למה שמעבר לכך יש להסתייע באמצעים נוספים.

בשורות טובות ויושעות מקיפות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל