לתרומות לחץ כאן

חדר בבסיס צבאי ללא מזוזה

שאלה:

היי,
https://din.org.il/2017/10/30/%D7%94%D7%90%D7%9D-%D7%9E%D7%95%D7%AA%D7%A8-%D7%9C%D7%99%D7%A9%D7%95%D7%9F-%D7%91%D7%91%D7%99%D7%AA-%D7%9C%D7%9C%D7%90-%D7%9E%D7%96%D7%95%D7%96%D7%94/

בשאלה כאן אני רואה שאסור לישון אפילו לילה אחד בלי מזוזה, רציתי לשאול מה עושים אם אין לי אופציה אחרת כרגע?

אני חייל ויש לנו שני בסיסיים, בבסיס אחד גיליתי היום שאין מזווה, ובבסיס השני בדיוק קיבלנו חדרים חדשים אבל בלי מזוזות. יש לציין שהרב מודע לזה, אבל לא נראה שהם ממהרים להביא את הממוזות. האם אני יכול לישון שם בכל זאת כי אין לי אופציה אחרת?
תודה

תשובה:

שלום וברכה

יש כמובן לדרוש מהם להביא בזריזות, אחד הסודות הגדולות בחיי חייל דתי בצבא, הוא פשוט לעמוד על שלך, כי אם אין אני לי מי לי… כך בתפילה בשבת בצניעות ובכל דבר וגם בנושא של המזוזה. כאשר אתה דורש שיהיה זמן לתפילה בצורה ברורה, יהיה וכו'…

לגבי הלילה הזה נראה שניתן בשעת הדחק זו להגדיר את המקום כדירת עראי, שהרי בסך הכל אתה נמצא שם שלא בבחירה, ולזמן מוגבל התלוי באחרים, וכמו בדירת נופש שהקלו לדעת הרבה פוסקים מטעם זה של דירת עראי, ראה תרשיש שהם ח"ד סי' נב, מהרש"ג ח"ב סי' כב, משנה הלכות ח"ד סי' קלד ועוד, כך גם במקרה שלך עם הבסיס.

יש לדון גם אולי מצד דירה בעל כרחו [המקרה הקלאסי הוא קצת אחר, בית אסורים, ראה חידושי רבי עקיבא איגר סי' רפו, אבל גם כאן למרות שזה ממש משהו אחר, ואדרבה, עושים שליחות גדולה וחשובה וכו', אבל אין לך שליטה על הנושא של היכן לגור ומה לעשות ובמה לעסוק והיכן משתכנים הלילה, ולכן זה גם במובן מסויים דירה בעל כרחו]. אלו היתרים דחוקים אבל כרגע תוכל לסמוך עליהם.

ברכה והצלחה!

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל