לתרומות לחץ כאן

מלח בשבת – בישול

שאלה:

אם זה בסדר להתייעץ
אבקש נא הכרעה מכם מלח כיום מבושל או לא
עיינתי באתר ולא הבנתי מה למעשה
והאם הוא גם לא נחשב כאפוי?
ואם אתם סבורים למעשה שהוא לא מבושל ואין ליתנו במרק , האם זה בסדר לשים בנוזל שבמרק ולא על הגוש שבמרק?
ומה אעשה אם חמותי מבקשת מלח בשבת, והרי לפי מה שאתם העליתם בכמה מקומות אני מכשילה בבישול

תשובה:

שלום וברכה

לגבי מלח נחלקו הדעות בשו"ע שיח סעי' ט אם הוא מתבשל אפילו בכלי ראשון שהוסר מהאש, יש סוברים שרק בכלי ראשון שעל האש, אמנם לעומתם יש שהחמירו גם בכלי שני, למעשה נהגו להחמיר בזה אפילו בכלי שני – כמבואר ברמ"א שם, אבל המיקל הרי שי לו8 על מי לסמוך אז אם היא מבקשת מותר לך להעביר לה. אגב, בזמנו כשיצא הספר ארחות שבת כתבו שהמלח בארץ מבושל ויש להקל בזה [ראה ארחות שבת פרק א סעי' ס] ולאחר מכן פירסמו מכתב בעיתון יתד נאמן שהתברר להם שזו טעות, וכדבריך, המלח אינו מבושל ויש להחמיר.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. רק להבין:
    1
    השולחן ערוך אם כן דיבר על מלח לא מבושל?
    לאחר המכתב ביתד נאמן חזרנו לדין השולחן ערוך?
    2
    ואני שואל נניח שהוא לא מבושל האם הוא לא עכ"פ אפוי?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל