לתרומות לחץ כאן

בישול תה בשבת – המשך

שאלה:

לא היה לי תמצית!
להכין תה בשבת אם קיררתי את המים מכוס לכוס זה בסדר (2 כוסות זה לזה)?
באופן שבסוף אני מכניס אצבע ולא מרגיש שיד סולדת בו – אלא חמים
אמנם זה נצבע יתר בקלות על ידי השקית תה מאשר מים קרים אבל האם זה עדיין בסדר ?
האם נצרף את שיטת הרב פינשטיין שטען מי אמר שצבע המים המהיר מראה על בישול התה?

שנית
הטיפות שיש בכוס בעת עירוי לעירוי האם לחוש להתקררותם הרי מטרת העירוי מכוס לכוס (2 כוסות בלבד) היא לקרר ואינו רוצה בחימומם.

(עצם הטיפות זה לא ברור לי כלל , שלא הוזכר בפוסקים לפני 50 שנה שמי שחש לכך. וכי אם ננסה לרוקן את הכוס בניעור או אפילו למחמירים בניגוב
הרי נשאר קצת לח… אלא מאי- שזה לא חשוב מספיק ואינן דעתי על כך, ומי אמר שהתקרר, אז מה זה משנה בדיוק הכמות אם כן ניער או לא)

תשובה:

שלום וברכה

מסתבר שבאופן כזה גם לדעת הערוך השלחן יש להקל, זה כבר צונן לגמרי ואין חשש בישול.

גם לגבי הטיפות החשש הוא בכאלו שהצטננו לגמרי, כאן הרי הכוס עדיין חמימה וזה לא הצטנן לגמרי ואין חשש.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. זה לא צונן לגמרי זה חמים ונעים לשתיה! וזה צובע יותר מהרגיל, לכן שאלתי וצרפתי היתרים וביקשתי אישורכם.

    ואם הטיפות התקררו אין לטענותי משקל?

  2. זה לא יד סולדת, ובכל מקרה גם כלי שלישי זה חומרא ולא צריך לחשוש בזה בספק רחוק.
    אם הטיפות התקררו יש בזה דעות שונות בין הפוסקים אם חוששים לבישול אחרי בישול. בכל מקרה אתה בודאי לא רוצה אותן קרות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל