לתרומות לחץ כאן

מחשיך על התחום

שאלה:

לגבי האיסור של להחשיך על התחום בשבת (ריש ס' שו), מכיוון שלשון הפו' שטעם האיסור הוא "שנמצא הליכתו לשם בשבת כדי לעשות חפצו", התעוררה שאלה. במידה ואדם נמצא שם כבר מבעוד יום, האם ג"כ אסור? והאם יהיה הבדל בין ימי א-ג לד-ו וכבסימן רמ"ח? לדוג', בן אדם כבר ביום שלישי מגיע לסוף התחום, קובע שם אוהל, ונשאר שם עד מוצ"ש, ובמוצ"ש שוכר פועלים או מתקן את השדה וכו'. האם ג"כ אסור?

השאלה היא למעשה בגלל פסק של מישהו שרצה לאסור על יהודי להיות אסטרונאוט, מפני שבשבת הוא יהיה בחללית ויבדוק מה שיבדוק, ואע"פ שלא יכתוב כלום, ברור שהוא מסתכל וחוקר על מנת לכתוב במוצאי שבת. ולכן אסר. השאלה היא במידה והחללית שם כבר מבעוד יום (שוב, השאלה אם יש חילוק בין תחילת השבוע לסופו כדלעיל), האם אז יהיה היתר גם בשבת להיות בחללית בכה"ג?

תשובה:

שלום וברכה

הנושא של מחשיך על התחום זה ללכת במיוחד בשבת כדי להיות שם במוצאי שבת מיד לעשות מלאכתו, אם הגיע לשם לפני שבת אין איסור לשהות שם בשבת. רק הליכה בשבת לצורך מוצאי שבת אסורה.

ברור שאסור לבדוק בשבת כדי לכתוב במוצאי שבת, וזה כמו מחשיך על התחום כיון שעושה פעולה בשבת לצורך מוצ"ש.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל