לתרומות לחץ כאן

חימום על מיחם בשבת

שאלה:

שלום , אם אני רוצה לחמם לי מאכל כי הפלטה היא על שעון שבת וכבויה , איך ניתן לשיטת האשכנזים לחמם מאכל יבש/ מעט לח?
האם אחרי יישום השיטות המותרות מותר לשים כיסויים שונים נייר כסף? לעטוף בשקית את המאכל וכדומה?

תשובה:

לבני אשכנז מותר לבשל רק מאכל יבש לגמרי, אינני יודע למה כוונתך קצת לח אשמח להמחשה.

אפשר לעטוף פעם אחת, כנדרש לאיחסון ונקיות, לא לעטוף פעמיים שזה כבר לשמירת חום ויש בזה איסור הטמנה.

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. תודה!
    מאכל יבש מותר לשים ישר על המיחם? הוא לא עוצמתי יותר מאשר פלטה? מה לגבי מחזי כמבשל?
    קצת לח – (ויש פה עוד הלכתית)
    להוציא תוכן של שימורים , למשל אפונה עם מים, להניח על נייר מגבת שיספוג את המים , להעביר לעוד נייר מגבת שיספוג מה שנשאר ולטפוח קלות עם ניייר מגבת מלמעלה, ואז על האפונה יש מעט לחלוחית.

  2. איני מבין את ההיתר לעטוף בכלל, הרי יכול לשים על צלחת.
    פשוט לי שלעטוף זה כדי לחממו, וזו הטמנה.
    להציל מטינוף שישים רק למטה, מדוע עוטף מכל צדדיו?
    פשוט שכדי להטמין.

  3. 1. זה יותר קל מפלטה מבחינת איסור חזרה, כיון שהוא מלא במים, וזה כמ8ו לשים על דרה מלאה, אי מיחזי כמבשל כיון שאין דרך לבשל כך.
    2. אם הכל יתייבש היטב זה נחשב יבש.

  4. בס' ארחות שבת הביאו שאנשים לא אוהבים שהמאכל יהיה גלוי, זה לא לצורך הטמנה, זה נושא אסטטי ואולי גם חשוב בענין חרקים.

  5. אנשים אוהבים אוכל חם ונוח להם שזה יתחמם.
    מילא אם היה שם צלחת מתחת וצלחת מעל,ניחא.
    אבל לעטוף בנייר אלומיניום או בשקית ניילון הרי זה ברור שכוונתו לפזר את החום בצורה אחידה ולהגביר את תהליך ההתחממות.
    עם יד על הלב, מי הוא זה ואיזה הוא שיכול להודות בכנות שהמטרה היא שלא יגעו חרקים באוכל ותו לא?

  6. מי אמר שצריך ותו לא, אם זו הדרך הנורמלית והרגילה לחמם דבר זה לא מוגדר כפעולת הטמנה, אין כאן תוספת כיסוי לצורך חום.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל