לתרומות לחץ כאן

לשון הרע על מטפלת שצועקת על הילדים

שאלה:

שלום וברכה,
רציתי לשאול, יש בשכנותנו מטפלת פרטית שצועקת על הילדים ממש חזק, היא עם עצבים רופפים ופתיל קצר, הרבה פעמים שומעים אותה צועקת ומיד אח"כ התינוק או התינוקות בוכים, השאלה היא האם יש חובה/רשות/איסור לדווח על כך להורים?

יש לציין ששטחנו את המקרה בפני אשת מקצוע (יועצת חינוכית עם הרבה נסיון), והיא אמרה שמתיאור המקרה זה נשמע שמדובר באשה כוחנית, שסביר להניח שזה לא יעזור אם ידברו איתה על כך, אלא אדרבה יכול לגרום לכך שהיא תתנהג בצורה כוחנית שאינה נשמעת מבחוץ, כגון לאחוז בילדים בחזקה ובאופן לא עדין וכדו'.

ההערכה היא שההורים בשום פנים לא היו משאירים אצלה את הילדים ועוד משלמים על כך סכום נכבד אם היו יודעים שזה המצב.

בתודה רבה

תשובה:

שלום וברכה

שאלתך מאוד מורכבת ועדינה, היא נוגעת לפרנסה של משפחה, ולכן צריך להיות מאוד מדוייקים ובטוחים, עד כמה זה קורה, אם זה כל יום או מידי פעם וכו', ובאיזו מידה זה מפריע, ולכן אני לא יכול להכריע בזה בלי להכיר מקרוב.

ברור הדבר באופן בלתי משתמע לשני פנים, שבאם זו הנהגה קבועה אצלה והילדים מקבלים כל יום יחס קשה וצעקות, חובה גמורה לספר על כך להורים.

ככל שיש לך ספק עד כמה את מדייקת ועד כמה זה "כצעקתה" תרתי משמע [אולי זה רק לעיתים נדירות ואת מייחסת לזה משמעות רבה יותר כי את מכירה אותה קצת כ"פתיל קצר"], כמובן תתייעצי עם רב בצורה מדוייקת מאוד. יש סוג אנשים, שגם ביחס לילדים שלהם, צועקים הרבה אבל גם מחבקים הרבה ואיכשהוא זה מתאזן בנפש, ויש שלא צועקים בכלל אבל הם קרים כקרח, והילדים מתאבנים ונפשם צחיחה, לכן יש לשים לב במה מדובר בהתאם לכך לנהוג. אבל ודאי אסור לאפשר אלימות או כוחניות יותר מול ילדים, זה דיני נפשות.

בשורות טובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל