לתרומות לחץ כאן

יין שנגע בו בעל דעות משובשות

שאלה:

שלום וישע רב. לצערי הרב אחד מבני משפחתי (בגיל 20 פלוס) נטה מדרך הישר, הוא הושפע מאתרי כפירה והוא מחזיק בדעות משובשות מאוד, מפקפק במציאות הבורא ובתורה מן השמים ובגדלות האבות וחז"ל ועוד ועוד. אנו משתדלים לא להרחיקו בתקווה שיתעשת, הוא שוהה בבית יחד עם כל המשפחה ומקיים מצוות ואינו מחלל שבת, אך לא ברור לי האם זה נובע מאמונה בסיסית שאולי בכל זאת קיימת, או שמא רק מרצון להימנע מעימותים ומכך שהוא מכבד את המקום בו חי. מה דין יין שנגע בו אדם זה? ומה דין מיץ ענבים שכתוב עליו 'מבושל על ידי פיסטור'? תודה רבה על המענה

תשובה:

שלום וברכה

אני מניח שאם הוא מקיים מצוות יש בו אמונה, רק יש לו שאלות וספקות ומחשבות, זה אינו אפיקורס שיינו אסור. גם אתה אומר שהוא לא כופר אלא שיש לו ספקות. צריך לקרב אותו ולנסות למצוא את הדרך שידבר עם אדם בעל מקצוע שיוכל ליישב לו את שאלותיו.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. סליחה שאני מתערב, אבל איך הייתה לו גישה לאתרים כאלו? ועל הדרך אני יכול להגיד שבתור בעל תשובה שבדק באתרים האלו כדי לוודא שלא מסתירים ממני כלום – הם מלאים שקרים וחצאי אמת.
    מי שקצת נובר וחופר לעומק ב"קושיות" שלהם (ומי שרוצה לטעות לא יעשה את זה כמובן, כי זה יותר נוח "להאמין" להם) מבין שאין להם מושג על מה הם מדברים (בורים ועמי ארצות) או שהם מסלפים או שעד שכבר יש קושייה חזקה, ענו על זה גדולי הדורות הקודמים (לדוגמה הראשונים הקדושים), הם רק מציבים את הקושיות בלי התשובות וזה נשמע שכביכול יש קושייה עצומה על היהדות.
    כמו שרש"י כתב על הפסוק נעשה אדם בצלמנו כדמותנו, יש מקום למינים לרדות, אבל הם לא מעוניינים בתשובות, הם מעוניינים לכפור כי יותר נוח להם לחיות כמו גוי, אבל יותר טוב לחיות כמו יהודי, רק הטוב הזה הוא רע אצלם ועל זה הנביא אומר "הוי האמרים לרע טוב ולטוב רע שמים חשך לאור ואור לחשך שמים מר למתוק ומתוק למר".

  2. אולי בהזדמנות זאת כדאי להוסיף שממש אסור להכנס ולקרוא באתרים האלה, וזה לא משנה אם יש את כל התשובות וזה רק מסקרנות או כדי להוכיח לעצמו או לאחרים וכ'ו או לא. בעצם הקריאה בדברי כפירה הדברים נרשמים בלב וגורמים קרירות באמונה וקושי בתורה ותפילה. בקיצור, שומר נפשו ירחק.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל