לתרומות לחץ כאן

ברכת המצוות

שאלה:

האם יש לברך על מצוה דרבנן שחיובה העיקרי דאורייתא,לדוגמא אשה שטבלה עם חציצה של מיעוט הקפיד קיימה את המצווה מדאורייתא ובכל זאת עליה לטבול שוב.
האם עליה לטבול בברכה?

תשובה:

שלום וברכה

בודאי יש לברך, הרי זו טבילה שחיובה גמור מדרבנן ואינה שונה משאר מצוות דרבנן [אגב יש נושא שלם באופן זה אם קיימה את המצוה דאורייתא, והוא תלוי בדיונים הרבים ובהסברים השונים בדברי התוס' בסוכה ג א לגבי היושב בסוכה ושולחנו בתוך הבית, שסברו שלא קיים מצות סוכה אפילו מדאורייתא, אף שהאיסור הזה הוא רק מדרבנן. שאלה זו נוגעת גם למי שתוקע בשופר בראש השנה שחל בשבת ועוד מקרים שונים].

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. תודה על התשובה.
    אציין שעכשיו נזדמן לידי תשובה לשאלה בטה"ב(ג', עמוד יד') שהביא למחלוקת השואל ומשיב ורבי עקיבא איגר, מה הדין במצוה דאוריתא שחכמים עשו סיג לדאוריתא כפי שציינת לעניין שופר וכדומה, שלדעת השואל ומשיב לא קיים את המצוה ולדעת רבי עקיבא איגר קיים את המצוה מהתורה, וכתב שהנפקא מיניה תהיה לגבי ברכה שלדעת השואל ומשיב תצטרך לברך כי לא קיימה את המצוה, ולדעת רבי עקיבא איגר כיון שכבר נטהרה תצטרך לא תצטרך לברך כי חכמים לא תיקנו ברכה משום חציצה דרבנן

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל