לתרומות לחץ כאן

דעת תורה על אורך ההקפות

שאלה:

בית כנסת של בעלי בתים שההקפות בערך כ5 דק' להקפה. והרבה פעמים בשמח"ת שמגיעים בחורי ישיבות ואברכים הם גורמים מתוך שמחה אמיתית להתארכות ההקפות במקצת [2-3 דק' נוספות כל הקפה] הרוב המוחלט מקבל את זה בשמחה ובהבנה. אבל יש מיעוט קטן שמתלוננים, ואחד ממש לוקח את זה אישית ומרגיש שהצעירים "גונבים" לו את הבית כנסת…עד כדי כך שפשוט הוא עזב שנה אחת באמצע ההקפות בכעס. [כמובן שלא העליבו אותו או הקניטו אותו, אלא פשוט כנראה הרגיש בזה פגיעה בכבוד שלו]
האם נכון להתחשב בו בגלל חומרת בין אדם לחבירו. או שכיון שמדובר כאן באמת על אורך סביר ובסה"כ הדבר מתקבל אצל רוב המתפללים והגבאים ויש כאן כבוד התורה א"כ אין לשמוע לו.

תשובה:

שלום וברכה

חמש דקות להקפה זה מעט מאוד מאוד… הרבה פחות מהמקובל בכל בתי הכנסת… אצלנו בית הכנסת ההקפות אורכות לפחות שעה וחצי, בכל מקרה חמש דקות זה ממש כלום, כך שלהוסיף כמה דקות זה ודאי לא הרבה ואם נוח לאנשים בכך אין להתחשב באנשים בודדים שממהרים כל כך הביתה. יש לנו חג שמחת תורה המיועד לשמוח עם התורה באמת ומכל הלב, רק פעם אחת בשנה, נעשה את זה מכל הלב בלי להביט בשעון, נתרומם ונתחזק וניקח איתנו מטען של אהבת תורה לשנה כולה.

מועדים לשמחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל