לתרומות לחץ כאן

לקחתי בטעות יותר מאחד

שאלה:

סיימתי לימודים בסמינר לפני כמה שנים, במהלך השנים בסמינר קיבלתי כמו כל בת מאות שכפולים, חוברות, הרבה פעמים בטעות הייתי לוקחת משכפול או מחוברת יותר מאחד, רק בבית הייתי מגלה שבטעות יש לי כמה שיכפולים או כמה חוברות וגם פעם חילקו בסמינר בתוכנית ציפית של כרית וקיבלתי בטעות יותר מאחד בבית ראיתי שיש לי כמה, אולי 2/3/4 , וחילקו חוברות של טלפונים של כל הבנות בסמינר ולקחתי בטעות 2, האם אני צריכה לשלם לסמינר על כל הדפים החוברות והדברים שלקחתי בטעות יותר מאחד? אני ממש לא יודעת בכמה מדובר, לא זוכרת וכבר אין לי את זה.. אני חושבת שבדרך כלל צילמו שכפולים קצת יותר מכמות הבנות והיה נשאר מיותר בכול מקרה אבל ממש לא בטוח אולי צילמו מדויק ומה שראיתי שהרבה פעמים נשאר זה כי היה חסר וצילמו עוד או כי לא כולם לקחו, מה לעשות כדי לא להישאר בגזל. תודה רבה מאוד

תשובה:

שלום וברכה,

על השכפולים והחוברות שלקחת בטעות כפול וכן השכפול של מספרי טלפון של הכיתה, אין חובה להשיב כיון שזה דבר שלא מקפידים, ואין איסור לקחת כפול.

לגבי הציפית שחולק בסמינר ולקחת יותר חייבים להשיב, אם אפשרות להשיב כדאי שתספרי זאת למזכירה של הסמינר, ואו שתפטור אותך או שתשלמי לה את ערך הציפיות שלקחת בטעות.

בהצלחה.

מקורות:

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל