לתרומות לחץ כאן

אתרי היכרויות

שאלה:

שלום לכם

רציתי לשאול אתכם אם אני רוצה להכיר מישהי ולהתחתן איתה מה הדבר הנכון שצריך לעשות לפי ההלכה להכיר אישה דרך אתרי היכרויות כמו אתר שבע ברכות של ארגון הידברות של הרב זמיר כהן או להכיר אישה דרך שדכנים ושדכניות?

תודה רבה ושנה טובה

תשובה:

דרך שדכנים ושדכניות. אתרי הכרויות על כל סוגיהם זה דבר לא ראוי, ונעשה על ידי אירגון הידברות רק כדי שאנשים שבלאו הכי כך עושים, יעשו את זה יותר בכשרות.

שנה טובה ומבורכת.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. לדעתי הם מצהירים שהאתר שלהם לא מיועד לחרדים, כי הם מפחדים מעליהום (הרי גם במצב הקיים יש להם מתנגדים משועממים).

    וזה באמת כואב שרוב הציבור החרדי לא נמצא שם, כי האתר הזה היה יכול להיות ברכה עצומה עבור הורים שמחתנים ילדים (אם היתה באתר פונקציה של שידוכים ע"פ תמונה ופרטים ללא היכרות אישית בין הילדים, כנהוג במחוזותינו).

    היות ולבחורי ישיבה אין גישה לאינטרנט (בדרך כלל, ובכל אופן – לא אמורה להיות להם גישה כזאת) אז לא היה אמור להיות נזק מהענין הזה.

    המצב כיום הוא ששדכנים חרדים פועלים באמצעות הווטסאפ או המייל, ושולחים תמונות מהכא להתם, בצירוף פרטים, ומאוד קשה לסנן בצורה כזאת את המיועדים, כמו שאפשר לסנן בקלות באתר 'שבע ברכות'.

    ע"פ תמונות בודדות ופרטים ראשוניים על הבחור או הבחורה, אפשר לחסוך משני הצדדים הרבה צער ועגמת נפש, פגישות מיותרות, שגם מבחינה רוחנית אין בהם תועלת וד"ל.

    האתר הזה הוא אתר קדוש, כפשוטו, וזכה לחתן מעל 5,000 זוגות, לשם שמים וללא שום רווח כספי, עם גדרים ברורים שקבעו גדולי הדור על מנת שלא יהיו פרצות.

  2. שידוך אמור להיות מוצע על יד מי שמכיר וכו' וחושב שזה מתאים, תמונות של בחורות נערות ישראל הצנועות לא אמורות להיות מוךצות באתרי היכרויות לכל מבקש, בשום אופן. אמנם לאנשים מתקרבים בעלי תשובה וכדומה שזה מקרוב באו, זה טוב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל