לתרומות לחץ כאן

בניה מעל פנלית

שאלה:

שלום רב, שכני גר בקומת קרקע ואני גר מעליו, לשכן היה שטח גדול מאד על ידו שהיה פתוח, לאחר זמן בנה קירות וסגר את הגג עם פנלית ועשה לעצמו כמה חדרים, גג הפנלית הוא חיבר בשווה מלמטה עם רצפת השכן מעליו (עשינו אז מחאה של יחזיק) . כעת אנו השכנים מעליו רוצים לבנות והוא מוכן שיבנומעליו אבל שלא יורידו את הפנלית שלו ולא יזיקו אותה. הבנייה בלי להוריד ולהזיק אותה מייקרת בעשרות אלפים את מחיר הבנייה למעלה (עקב שאין מקום להניח פיגומים, וצריך גם רלסים באויר, וכן קשה מאד שלא ישבר שם) השאלה עם הדין עימו או שיתכן והוא חייב לתת אפשרות לבנות גם מעליו?

תשובה:

שלום וברכה,

אם השכן התחתון בנה בחצר משותפת, הוא לא יכול לבנות בגג פנלית, אלא חייב לבנות בבנייה רגילה כדי שגם השנים העליונים יוכלו לבנות.

אם השכן התחתון בנה בחצר פרטית, זכותו לבנות בפנלית, והעליונים יכולים לבנות על גביו אבל הוא לא חייב להשתתף בבנייה שבונים. ואם הוא יהנה מהבנייה יהיה ניתן לחייב אותו להשתתף מדין נהנה.

גם אם החצר היא פרטית הוא יכול לבנות בפנלית מעל הגובה הקומה שלו, ואם הוא הניח את תקרת הפנלית בגובה הקומה של השכן העליון ניתן לעכב עליו שיוריד את התקרה לגובה הקומה שלו.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל