לתרומות לחץ כאן

בשמים אחרי פסח / חשש גזל? / ברז מיני בר שנעשה חלבי

שאלה:

מצאתי אצלי במקום נסתר ומוחבא בשמים להבדלה מחברה שלא זכור לי מאין הגיע. כבר תקופה ארוכה מאוד שלא זכור לי שקניתי. לכאורה מדובר על משהו שנרכש עוד לפני חג הפסח ומצא את דרכו למחבוא לתקופת החג. אך לא רשום עליו כשר לפסח. יש לבער? או שניתן להשתמש?
בדרך כלל כשאני קונה כובע אני גם רושם את שמי על מדביקה בתוכו. מצאתי אצלי כובע ללא שם. חייב להיות אחד מהשנים. יתכן מאוד שבאותו פעם ספציפי אכן לא רשמתי ויתכן שהוחלף בבית הכנסת. מה עושים?
יש לי מכשיר עם 3 ברזים. אחד למים חמים אחד למים פושרים ואחד למים קרים. המכשיר אמור להיות פרווה. אחד הילדים הכניס קקאו חלבי לכוס ומילא מים רותחים על זה. אדים עולים מתוך הכוס חזרה לברז.האם זה נהפך לחלבי וא"כ איך מכשירים?

תשובה:

שלום וברכה

1. ניתן להשתמש, גם אם יש בו חשש חמץ, הרי עשית מכירת חמץ, ושם נכתב שמוכרים את החמץ בכל מקום שהוא, כלומר גם חמץ שאיכשהוא לא היה בארון המסומן כמכור – נכלל במכירה.

2. אין לחשוש לגבי הכובע, הוא מן הסתם שלך ושכחת לרשום, אין סיבה לחשוש שלקחת כובע אחר בלי לשים לב ולא ראית גם פירסום נגדי וכו', והרי גם אם את הכובע המסומן היית מאבד, מישהו היה מתקשר אליך שמצאו…

3. יש לחשוש שזה נעשה חלבי, זה כמובן לא בן יומו ולכן זה לא יאסור לך מאכלים, אבל יש להכשיר לכתחילה, על ידי הוצאת מים רותחים ממנו ובמקביל לערות עליו מבחוץ עם קומקום במידה וזה אפשרי. וכמובן לנקותו מבחוץ היטב.

שבת שלום ומבורך.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. כבוד הרב, כאשר קיבלתי את התשובה החלטתי שכיון שעקרונית משתמשים בזה רק להכנת משקאות חמים כמו תה אשאיר את זה בצורה שכזו בחזקת חלבי במקום להכשיר. אלא שאז בישלתי בשר והפכתי את הבשר בתוך הסיר שעמד על האש רותח ומעלה אדים ובועות ואז בחוסר תשומת לב הוצאתי את המזלג מהסיר והנחתי לרגעים ספורים על המיחם. האם יש חשש? קשה להאמין שהמזלג הספיק להתייבש או להצטנן. מסתבר מאוד שנשארו עליו אי-אלו טיפות רותחות ואולי אפילו שמנונית או פירורי בשר רותחים

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל