שאלה:
ראיתי בכף החיים בסימן צז יור"ד שאם אדם לא ידע על גזירת איסור לישת עיסה בחלב, ולש כמות גדולה,וכבר נאפה, אז אם יעשה ב' דברים, גם סימן היכר שהפת חלבית וגם יחלק לאנשים כל אחד כמות מועטת, אז יש תקנה בכך.
ולא מצאתי לו חברים שכל שאר האחרונים אוסרים אפילו בשוגג.
האם ניתן לסמוך על זה להלכה למעשה?
תשובה:
בכרתי ופלתי שם ס"ק א הביא עצה זו בשם זקנו, אף שלא ברור די הצורך שהוא מכריע כדבריו.
כמו כן לגבי עצם האיסור באופן שזה נעשה בשוגג, אולי יש לצרף את דעת האמרי בינה בשר בחלב סי' יג, שכתב שאם אירע שעירבו חלב בשוגג זה לא נאסר באכילה, אף שרוב הפוסקים חלקו עליו בזה כמובא בס' בדי השלחן שם. כך שזה נכון שכך ההכרעה אבל יש צד קולא בשוגג.
אינני יודע להכריע בזה למעשה.
שבת שלום.