לתרומות לחץ כאן

בדיקת וסת ההפלגה בתחילת היריון

שאלה:

האם אשה בתחילת היריון צריכה לעשות בדיקה של וסת ההפלגה לאחר שעשו בדיקת היריון ביתית שיצאה חיובית? אשמח לקבל מקורות הלכתיים לכך. תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה

בחודש הראשון כשעוד לא עברה ההפלגה יש לחשוש, לה כיון שלפי הלכה אשה לא מוחזקת כמסולקת דמים בשלושה חודשים ראשונים של הריון. ולכן אם זה היה וסת קבוע, שלושה חודשים יש לבדוק [לא בהפלגה אלא חודש], רק שבדרך כלל אין היום וסת קבוע.

מקורות:

שולחן ערוך יורה דעה הלכות נדה סימן קפט סעיף לג – לד

סעיף לג

מעוברת, לאחר שלשה חדשים לעיבורה ומניקה כל כ"ד חודש אחר לידת הולד, אינה קובעת וסת. אפילו מת הולד או גמלתו, דמים מסולקים מהן כל זמן עיבורה וכל כ"ד חודש. ומ"מ חוששת לראיה שתראה כדרך שחוששת לוסת שאינו קבוע. 

סעיף לד

מעוברת, משהוכר עוברה, ומניקה, כל כ"ד חדש, אינה חוששת לוסת הראשון. אפילו היה לה וסת קבוע והגיע תוך הזמן הזה, אינה צריכה בדיקה ומותרת לבעלה. ואפילו שופעות ורואו' דם באותן עונו' שהן למודות לראות בהן, אינו אלא במקרה. עברו ימי העיבור וההנקה, חוזרות לחוש לוסתן הראשון. כיצד, היה לה וסת לימים, אם למודה לראשי חדשים, חוששת לר"ח ראשון שהיא פוגעת בו. וכן כל כיוצא בזה. וכן הדין אם היה לה וסת הגוף או לזמן ידוע, אבל אם היה וסתה וסת ההפלגות, אי אפשר לחוש עד שתחזור לראות. חזרה לראות אפילו פעם א' חוששת יום ההפלגה שהיתה למודה להפליג. 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל