לתרומות לחץ כאן

רחיצת ילדים בשבת

שאלה:

שלום לרבנים לכאורה מותר לילדים להתקלח בשבת כיון שזה איסור דרבנן וקטן חשיב חולה שאין בו סכנה שלא גזרו עליו ולכן לכאורה מותר? תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה

קטן נחשב חולה שאין בו סכנה, רק כאשר הוא קטן מאוד, עד גיל שלוש וכדומה, ומותר לרוחצו, אבל ר לפי כללי שבת, כלומר ללא חשש בישול וסחיטה. ילד הגדול יותר אין לרוחצו בשבת.

שבת שלום.

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. זו טעות מוחלטת שראיתי כבר בכמה מקומות, דברי האור לציון אמורים לגבי צום בלבד! ילד גדול לא צריך רפואה הוא בריא, ורחיצה לא מועילה לו לבריאותו, אין משהו אוטומטי כזה שאומר שפלוני נחשב חולה ומותר לו, רק כאשר אכן יש צורך רפואי הדין כך. ולכן רק קטני קטנים מש שרגישים לזיהום וכדומה או לא מצליחים לישון בגלל זיעה מותר לרוחצם.

  2. ובכל זאת, יש פוסקים שהקילו עד גיל מאוחר יותר, הדעה המקילה ביותר היא עד גיל 9.
    לא שאני מצדד להקל, אלא שאם ילד בן 6 למשל זקוק למקלחת כיוון שזה הרגלו, ובשבתות הקיץ כגון בתקופה זו ידוע שהילד נרדם ב7 בערב ואם לא יתקלח בשבת זה אומר שישן בלא מקלחת, אז בכאלה מקרים ודאי ניתן לסמוך על הדיעות המקילות יותר.

  3. שלום לרבנים אבל מה שטען בשם חכם בן ציון אבא שאול קשה כי היכן שכתב את זה בחלק ב בהלכות שבת לא בהלכות צום שעם רק לענין צום היה כותב זאת בחלק ג או ד ובכלל מה זה משנה מה מצב הילד עליו לא היה בכלל גזרה מעיקרא אז מאיזה כוח נגזור עליו?!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל