לתרומות לחץ כאן

שאינו בן יומו אטו בן יומו

שאלה:

שלום,
למה אי אפשר שיהיה סיר אחד לבשרי וחלבי, אחרי שימוש אשים על הסיר שלט בו כתוב בדיוק התאריך והשעה בה נגמר השימוש, ואחרי 24 שעות אוכל להשתמש למה שארצה (כיון שעכשיו הטעם כבר פגום)? וכדי שיהיה סייג אם אשכח לשים שלט אז אם אי פעם אראה את הסיר בלי שלט, לא אשתמש בו אלא אשים באותו הרגע שלט עם התאריך והשעה ואחכה מאותו הרגע 24 שעות.

תשובה:

שלום וברכה

כוונתך בעצם לשאול, למה חכמים חששו ותיקנו שאינו בן יומו אטו בן יומו, אני יכול להסתדר שלא אתבלבל…

אבל כך הם גזירות חכמים, הם ברוחב דעתם ראו כיצד לתקן תקנות ציבוריות כוללות כדי שאף אחד לא יבוא לידי מכשול.

נניח גזירת מוקצה, ברור שהחשש שמא אדם יבוא לעשות מלאכה בגלל טלטול הפטיש, אינו קיים ביחס לכל אדם, יש הרבה אנשים שאין חשש כזה לגביהם, אבל יש אנשים שכן קיים לגביהם החשש וחכמים לא נתנו לחלק בתקנותיהם, כי אם כן אין לדבר סוף.. ובסוף יבוא מכשול..

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. עיין שבת (יב:) את המעשה עם ר' ישמעאל בן אלישע, ומדובר שם על מורה הוראה בישראל, אחד מעשרת הרוגי מלכות שדיבר עם מלאכים, כהן גדול שבירך את ה' כביכול, לא על אדם פשוט כמוני וכמוך.
    לכן גם אם בתיאוריה זה יעבוד לך, בסופו של דבר זה מועד לתקלות.
    הרי אם היית יודע איפה כל מוקש נמצא ברמת הגולן, אני מניח שעדיין לא היית רוצה להסתובב סביבם בלי גדר, שבטעות ח"ו לא תטעה ויקרה אסון.
    רק מה, עוד לא זכינו שאיסורי דאורייתא יהיו אצלנו כמו מוקש.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל