לתרומות לחץ כאן

הבטה בעלמא על כלה בווארט

שאלה:

שלום וברכה.
חבר טוב שלי מתארס. מתוך סקרנות לדעת עם מי הוא יחיה את חייו – האם מותר לי לראות את אשתו לעתיד, כדי לדעת מי היא? (כששניהם נכנסים יחד לדירה, בוורט)
או שאסור בשום פנים לראות אפילו לזמן קצר? חשוב לי לדעת מה ההלכה הברורה.
תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה

יש שאלה כללית לגבי כל צורת החיים שלנו היום, כאשר הנשים לא ספונות בבתים, ואתה בכל מקום באוטובוס בחנות בעבודה וברחוב פוגש בנשים כמו גברים. הכלל המובא במשנה ברורה בתחילת סימן עה, שככל שמדובר באשה צנועה, הבטה בעלמא מותרת והתבוננות אסורה, כלומר אתה יכול לנהוג בנימוס ככל שזה נדר בחנות וכו' ולא צריך לתקוע את ראשך ברצפה, אבל להתבונן באשה כדי ליהנות ממנה הוא איסור גמור. נראה לי שהבטה בעלמא רק כדי להכיר אותה לרגע כחלק מהמעגל הקרוב, שהרי היא עוד מעט אשת ידידך אינו בכלל האיסור ככל שאין כוונה להנאה, אף שהמחמיר בזה תבוא עליו הברכה. כמובן שאם יש חשש הרהור, אסור.

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. אני הייתי מתגבר על זה

    ומאמין שהייתי מקבל הרבה שכר משמיים על זה

    כי זה באמת מאד קשה

    ועם כל זה מתגברים

    אגב

    כל פעם שאני מתגבר על הסתכלות על אשה

    אני מרגיש התעלות ברוחניות וסיפוק

  2. תודה על התשובה.
    לגבי 'ראיה' לעומת הסתכלות: לפעמים אדם הולך ברחוב והוא חש שמולו עובר מישהו וכנראה זו אשה, ויש מחשבה בראש שאומרת ש'אני רוצה לדעת מי זה'. והוא מתסכל עליה לשנייה. האם זה בגדר ראיה מותרת או הסתכלות אסורה?

  3. זה גם במקרה שהוא כן יודע שזו אשה (מבין שזו שמלה מזווית העין)? אמנם זו הסתכלות לשניה בלבד, אך אולי זה נובע מתוך מחשבה 'מיה היא, מעניין אם היא יפה או לא'.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל