לתרומות לחץ כאן

חמץ לאשה מבוגרת בת 98

שאלה:

סבתי (שאינה שומרת תורה ומצוות כלל), מבוגרת מאד ונמצאת בבית אבות לא-יהודי(ממילא האוכל שם לא כשר לפסח) דקת הליכה מהבית. אמרתי לאימי(שאינה שומרת תורה ומצוות) שאני צריך למכור אונליין את כל החמץ שיש ברשותה(ברשות אימי) בארון ושאסור לה חלילה לפתוח את הארון כלל וכלל למשך כל תקופת חג הפסח. אימי אומרת בסדר אך אמרה שהיא תצטרך לתת לסבתי מיני מאכלים שהם חמץ גמור – בפסח מהארון. אמרתי לה שזה איסור מוחלט ליהודיה לאכול חמץ בפסח גם אם סבתי מבוגרת בת 98. אמרתי לה שאפשר להכין לה מצה רכה במחבת או כל מיני מאכלים רכים כשרים לפסח שהיא תוכל לאכול. היא טענה שזה אפשרי אבל עומדת בדעתה שמפאת גילה המבוגר מאד היא אינה רואה בכך איסור לתת לה למשל קרקרים וכו׳ שהם חמץ גמור. היא רצתה שאשלח לכם זאת, ולראות מה היא תשובתכם. תודה.

תשובה:

אין ספק שאתה צודק שיש איסור מוחלט בהחלט לאשה גם אם היא מבוגרת לאכול חמץ בפסח, האיסור הזה הוא איסור כרת, כלומר איסור חמור מאוד, והלב כואב מאוד לחשוב שחלילה בני המשפחה לא יבינו זאת, ואשה שיכולה להמנע מחמץ תעבור באיסור חמור זה שלא בידיעתה, רק בגלל שבני משפחתה לא מבינים די הצורך את חשיבות הענין. לכן טוב מאוד שאתה מעורר על כך, ולזכור היטב שאכילת חמץ מותרת רק באופן של פיקוח נפש, כלומר אם יש סכנת חיים ממשית באי אכילת החמץ, מה שממש לא המצב אצלה ברוך ה'.

באופן כללי לא הבנתי, אם היא נמצא בבית אבות שאינו יהודי כיצד היא אולת במשך כל השנה? האם מביאים לה כל יום אוכל כשר? תקפידו על כך! היא כבר בסוף ימיה, והנשמה כל כך מצטערת אחר כך… שלא תהיה לה חלילה תרעומת עליכם, עשו בשבילה את הטוב ביותר מבחינת ההלכה היהודית.

בהצלחה רבה ובשורות טובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל