לתרומות לחץ כאן

הטענת מכשיר שמיעה בשבת

שאלה:

טעינה אלחוטית – ישנם שעוני יד וגם מכשירי שמיעה הפועלים באופן שהסוללות שבתוכן נטענות על ידי טעינה אלחוטית, [הטעינה של המכשיר שמיעה אורכת כשעתיים, ולאחריה הסוללה מפעילה את המכשיר לכעשרים וארבע שעות. הדרך הרגילה לשימוש במכשיר כזה היא למשך שעות היום וטעינתה בזמן השינה. {ישנם מכשירי שמיעה כאלו שבאים גם עם אופציה לסוללות רגילות מלבד הסוללות הנטענות}. את המכשיר אפשר להטעין מבלי להניחו על ממשק כל שהוא, אלא רק צריך להיות קרוב לבסיס הטעינה, והסוללה נטענת אלחוטית]. וכאשר יום טוב חל להיות בערב שבת, אם ישתמשו במכשיר במשך כל היום טוב ללא טעינה, הרי שעוד לפני שבת הסוללה תתרוקן והמכשיר ייכבה, והאיש לא יוכל להסתדר כל השבת ללא המכשיר, כי אין לו מכשיר נוסף. השאלה המתבקשת היא, האם מותר לו לישון בליל יום טוב כאשר המכשיר שמיעה מונח באוזניו ובקרבת ממשק הטעינה באופן שהסוללה תתמלא, והמכשיר ימשיך לפעול עד ליל שבת, ובליל שבת הסוללה שוב תתמלא לצורך יום השבת? ומה יהיה הדין כאשר הממשק המטעין את הסוללה יידלק עם שעון שבת?

https://www.earsmate.com/the-newest-wireless-charging-of-rechargeable-hearing-aids/

ישנה כאלו עמדות טעינה אלחוטית לרכב חשמלי.

תשובה:

שלום וברכה

אינני בקי באופן הפעולה, אבל אני מניח שקירוב המכשיר לאותו ממשק מפעיל מעגלים חשמליים ויש בו מלאכה האסורה בשבת, וממילא אין לעשות זאת. אבל כדאי להתייעץ באופן מפורט יותר במכון הטכנולוגי להלכה של הרב הלפרין, יתכן שהם מכירים יותר מקרוב את המכשיר ואת האפשרויות השונות בו. באופן כללי אני אכן ממליץ יותר על מכשיר שמיעה עם בטריות נטענות.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. מענה שקבלתי מאחד ממשתתפי השיעור:
    לא יישן עם המכשיר שמיעה ליד המטען במהלך הלילה כשהמכשיר מונח באזניו, אלא יסיר את המכשיר שמיעה מאזניו, ויניחם ליד המטען האלחוטי {ולכתחילה עדיף לעשות זאת בשעה שהמכשיר שמיעה עדיין פועל}, אך בשעה שהמטען האלחוטי כבוי, ולאחר זמן המטען ידלק על ידי שעון שבת. וממלא, ההנחה של המכשיר שמיעה ליד המטען הכבוי אינה גורמת באופן ישיר למלאכה. בגמר ההטענה לא יטול את המכשיר שמיעה, אלא ימתין עד שהשעון שבת ייכבה את המטען האלחוטי, ואז יטול את המכשיר שמיעה וירכיב מחדש בתוך אוזניו.
    ———
    אפשר להביא לזה סניף, מההיתר להניח קדירה מערב שבת באמצעות שעון שבת שתדלק בשבת עם תבשיל שאין בו משום בישול (כמו דבר יבש לגמרי המבושל כל צורכו) ורק רוצה שיתחמם בשעה מסויימת בשבת.

  2. יכול להיות רעיון טוב. אמנם יש כאן גרם מלאכה, ואינו דומה כלל לנושא של הקדרה, אבל לצורך גדול כזה ובמקום צער נראה שזו עצה נכונה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל