לתרומות לחץ כאן

קניות כלליות בחול המועד

שאלה:

במהלך הגלישה שלי באינטרנט, ראיתי שלא כל דבר, מותר לקנות בחול המועד. רק אם יש משהו במחיר מבצע שכבר אחר כך לא ניתן להשיג, או לצורך קבלת המועד עצמו. לפני זה היום טיילתי בתל אביב, וקניתי לי 2 פנסים, ספר תהילים וגלידה (שאגב חשבתי שהחנות כשרה, ואחרי הקניה התברר לי שלא, זה משהו אחר בפני עצמו. אגב יש לי חנות גלידות כשרה ליד הבית, וממנה אני נוהג לקנות גלידות) כמו כן נסעתי באוטובוס פעמיים, בהלוך וחזור. אינני יודע אם זה גם היה לי מותר. נכון הנסיעות והצ'יפס, הקולה והגלידה נקנו לתוך המועד עצמו. אך ר הפנסים, קניתי בכללית, אולי לפי כך זה נכלל באיסור ולא ידעתי.

מחר יש לי שיעור פסנתר, ואני נוהג אחרי זה לקנות קולה, ארטיק וצ'יפס, וכמובן נוסע באוטובוס הלוך וחזור, שגם כאן זוהי קניה שהיא בתוך חול המועד שהיא גם לזמן חול המועד.

את השיעור היה ניתן לבטל 24 שעות מראש, בלי לשלם כסף על השיעור, ומי שמבטל בתוך פחות מ24 שעות, משלם כאילו הוא בא. לפי כך אני יודע שכן מותר לי ללכת לשיעור, אך מה בדבר הארטיק, הקולה והצ'יפס?

תשובה:

מותר לקנות מאכלים הנאכלים בחג, אבל את הפנסים אין לאכול, ולמען ה', לא יתכן להכנס לחנות גלידה בלי לבדוק שיש שם הכשר טוב, זה משהו שחייב להיות אצלנו אוטומטי לגמרי!

חג שמח ובהצלחה רבה.

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. בקשר לחנות גלידות, היתה לי אי הבנה עם מה שקראתי באינטרנט. כי חיפשתי במנוע החיפוש חנויות כשרות, והמנוע מצא חנויות באופן כללי. כלומר, החיפוש לא היה כנראה ממוקד. מזה אני יכול ללמוד להבא לפני שאני קונה גלידות מחנויות לא מוכרות. ולהצטער ולהיזהר להבא.

    ובדבר הפנסים האם יהיה לי מותר להשתמש בהם.?

    ובאיסרו חג האם כבר מותר להזמין דברים לקנות באינטרנט, או שעלי לחכות עד אחרי איסרו חג.?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל