לתרומות לחץ כאן

נטילת ידיים אחרי מגע באיבר מן החי

שאלה:

שלום רב, מצטער אם השאלה היא קצת קשה ולא נעימה.
במסגרת עבדותי בבית חולים שאני נמצא בחדר ניתוח ויש קטיעות של אברים, אני צריך לעטוף את האיבר ולשים אותו בצידנית ואז לוקחים אותו לקבורה, אך אני שם אותו רק בצידנית ומוציא מהחדר לא מתעסק עם הקבורה וכיוצא בזאת. רציתי לשאול האם צריך לטיול ידיים בסיום כמו ביציאה מבית עלמין?
ועוד משהו שלא נדע במידה ואדם נפטר ואני צריך לעטוף את הגופה ולטפל בה, האם גם עליי לנהוג כמו ביציאה מבית עלמין? אם כן מה אופן הנטילה?
3 פעמים ברצף בכל יד? או יד ימין ואז שמאל ככה 3 פעמים?
מודה לכם מראש.

תשובה:

איבר שיש בו עצם יש בו טומאת מת, ומן הסתם יש ליטול ידים שלוש פעמים לסירוגין. אם לא מתאפשר מיד תיטול אחר כך, אבל יש ליטול.

בשורות טובות.

מקורות:

רמב"ם הלכות טומאת מת פרק ב הלכה ג:

אבר שנחתך מן האדם החי הרי הוא כמת שלם מטמא במגע ובמשא ובאהל אפילו אבר קטן של בן יומו שהאיברים אין להם שיעור שנאמר כל אשר יגע על פני השדה בחלל חרב והדבר ידוע שדין חלל חרב כדין חלל אבן או חלל שאר דברים מפי השמועה למדו שלא בא זה אלא לטמא נוגע באבר שפלטתו החרב, בד"א כשהיה האבר שלם כברייתו בשר וגידים ועצמות שנאמר או בעצם אדם עצם שהוא כאדם מה אדם בשר וגידים ועצמות אף אבר מן החי עד שיהיה כברייתו בשר וגידים ועצמות אבל הכוליא והלשון וכיוצא בהן אף על פי שהן אבר בפני עצמן הואיל ואין בהן עצם הרי הן כשאר הבשר, חסר מן העצם של אבר כל שהוא הרי האבר כולו טהור, חסר מבשרו אם נשאר עליו בשר שראוי לעלות בו ארוכה בחי ויתרפא וישלם, הרי זה מטמא במגע ובמשא ובאהל ואם לאו מטמא במגע ובמשא ואינו מטמא באהל, ובשר הפורש מן החי טהור וכן עצם בלא בשר הפורש מן החי טהור. 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל