לתרומות לחץ כאן

קידוש בסעודה שלישית

שאלה:

שלום
כתוב בהרבה סידורים שהשל"ה כתב שלפי חכמי האמת יש לעשות קידוש בסעודה שלישית. ויש פסוקים על המן וקידוש.
האם רק מקובלים נוהגים קידוש כזה? מה המקורה בשל"ה ומה המקור של השל"ה?
תודה

תשובה:

הענין הזה מופיע בסידור השל"ה, והמקור הוא מתיקוני שבת, וכנראה יש לזה מקור באר"י, וכן מופיע בכמה סידורים קדמונים, כגון סידור עמודי שמים ליעב"ץ, וכן בחלק מהמהדורות של דרך החיים לרבי יעקב מליסא. בנוגע לשיטת הרמב"ם בענין זה, ראה שו"ת מהר"ם אלשקר סי' קו, שאף שכתב לקבוע סעודה על היין, אין הכוונה קידוש ממש אלא לשתיית יין בתוך הסעודה.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. חשוב לציין כי בסידורים מסוימים בפסוקים המובאים שם יש את הפסוק ”על כן ברך ה’ את יום השבת ויקדשהו” שזה למעשה חצי פסוק. בבוקר הפסוק מובא בשלמותו. ויש להזהר בנושא של אמירת ש”ש בחצי פסוק.

  2. ישנן דעות,שאם לחצי הפסוק שנאמר ישנה משמעות הפני עצמה,הדבר מותר!
    וראיה לדבר,ראה כל בני ספרד בנוסח קריאת שמע שעל המיטה אומרים "כי אתה השם מחסי",ולא ממשיכים לומר את המשך הפסוק "עליון שמת מעונך"

  3. כשהוא חלק מנוסח וסדר התפילה נהגו להקל, כמו בשש זכירות, כאן עוררו, שכיון שבעצם אין כל כך מקור לקידוש הזה, ממילא יש בו גם חסרון…

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל