לתרומות לחץ כאן

קדמות ספר הזוהר

שאלה:

שלום כבוד הרב.
רציתי בבקשה לשאול:
לצערי לפני כמה זמן מישהו אמר לי שספר הזוהר נרשם בתקופת הראשונים והסביר קצת.
ומאז תמיד יש לי מחשבות של כפירה שזה באמת כך.
אני לא אומר זאת בקול או רוצה לחשוב ככה, אבל תמיד כשמדברים על זוהר פתאום לא מצליח להרגיש לי שרשב״י רשם את זה. אני באמת בצער מכך אבל אני לא יודע מה לעשות כי אני לא רוצה לחשוב ככה ופשוט הספקות האלו עולים לי בראש. שמעתי שמי שכופר בספר הזוהר הוא נחשב ממש ככופר. האם המחשבות האלו שיש לי מחשבות אותי לכזה חס ושלום ? אינני רוצה חלילה להכנס בגדר כזה.

תשובה:

מחשבות לא רצוניות אין בהן ממש וככל שאתה מקבל על עצמך את הכרעות כל גדולי הדורות שראו בספר הזוהר את תורת רשב"י זה בסדר, ואכן נלמד מכך להבא כמה יש להזהר מדיבורי כפירה.

קדמות ספר הזוהר מוכחת מכך שרבינו האר"י הקדוש שלמד מפי אליהו הנביא את כל תורתו כפי עדות כל תלמידיו, קיבל את ספר הזוהר כאמת מוחלטת, וכך כל גדולי ישראל שאחריו ובראשם המגן אברהם והגר"א מוילנא, למעט קבוצת שוליים ממש מיהודי תימן, שגם בקרב בני תימן היו דחויים עקב כך. נמצא, שהמפקפקים בקדמות הזוהר הם כולם חוקרים שאינם שומרי מצוות ואינם בקיאים בתורה ובטח לא מבינים את הכתוב בזוהר הקדוש, ואילו גדולי ישראל בכל הדורות קיבלו ספר זה כאמת מוחלטת.

מי שנגע בנושא בארוכה הוא היעב"ץ – רבי יעקב עמדין, בספרו מטפחת סופרים, כל הספר שם עוסק בקושיות והראיות לכאן ולכאן וכדאי לעיין בו. מדבריו מבואר שגם אם יש כמה חלקים מאוחרים יותר בזוהר מתקופת האמוראים, עיקרו וחלקו המכריע ודאי תורת רשב"י כמקובל בעם ישראל מדורות.

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל