לתרומות לחץ כאן

סמארטפון לבידור – כיבוד הורים מול חינוך הילדים

שאלה:

אנחנו יותר תורניים מהורינו, בכלל וגם שמורים יותר מהמדיה כגון בלי טלויזיה, סמרטפון ובפרט משחקים בסמרטפון.
השאלה המעשית היא האם לומר להורינו שגם אם ילדינו מבקשים בעת ביקור, שהם יפתחו להם את הטלויזיה או את הסמרטפון, שלפני כן ישאלו את אחד מאיתנו . יתכן מאוד שנסכים , תלוי בתכנים ובמינון, אבל לדעתי חשוב שנהיה "בתמונה" למנוע מדרון חלקלק.

אשמח להרחבה עקרונית ביחס לאיזון בין אחריות לחינוך הילדים לבין זהירות לא לגרום צער להורים בהסתייגות מדרכם ובחוזר אמון בשיקול הדעת שלהם.

אשמח שההרחבה תהיה גם בסגנון שמתאים לאשתי שיותר רגישה לא לפגוע באימה.

תשובה:

שלום וברכה

למעשה, בצורה בה הצגת את השאלה אכן אתה נכנס למבוכה קטנה ולחשש פגיעה, ואם תשאל אותי, אז גם בביתך זה יהווה לך בעיה חינוכית לא קלה, וככל שהם יגדלו הבעיה תצא משליטתך… החכמה בחינוך היא לתת גדרים ברורים, ברגע שאתה מעורפל, אתה גם לא ברור ביחס לילדים שלך, וגם עלול לפגוע באנשים שאתה מנסה לנווט מולם.

אם תציב סטנדרט ברור בבית, טלפון ומחשב הם כלים לחיים ולא כלי בידור, זהו, מאוד פשוט. באינטרנט יש דברים פסולים, לכן הוא לא משמש לבידור אלא רק כלי עזר לעבודה ושאר צרכי החיים ובאופן מסונן כראוי וזהו. טלפון אינו כלי משחק, רוצים משחקים, יש גמבוי! כן! זה נשמע אולי מוזר, אבל אני מכיר אלפי ילדים מאושרים שכך חיים… יש משחקי קופסה, משחקי הרכבה, לגו פלימוביל וכו' וכו' שספרי קריאה כשרים, הכל יש, לא צריך להכנס לשטח האפור הזה.

ברגע שהטלפון והמחשב נתפסים ככלי לגיטימי לבידור, עכשיו הילד קטן ואתה שולט או חושב ששולט בענינים, ברגע שהילד יגדל, ואני לא מדבר על גיל 18 אלא על גיל 9-10 אתה כבר בבעיה!

לכן, אם תחליטו לגדל ילדים עם קו ברור וכנ"ל, יקל עליכם גם להסביר זאת להורים, אצלנו קיבלנו החלטה שכיון שיש כל כך הרבה זבל במכשירים האלו, הם לא כלי בידור. כאן כבבר אין נושא של שיקול דעת ולא שיקול דעת, ואתם לא עומדים כמשגיחים על ההורים שצריכים להתנצל לפניכם כמו ילד קטן ולשאול המשחק הזה מותר? והסרט ההוא? זה משפיל עבורם! יש קו ברור שאומר שהגם שיש דברים טובים, ויתכן שמה שאתם מראים זה טוב, אנחנו רוצים לגדור את עצמנו כדי שהילדים לא יגלשו בהמשך למשהו שאינו נוח לנו.

מאוד פשוט.

בהצלחה רבה מאוד ורוב נחת.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל