לתרומות לחץ כאן

בדקה בימים שלישי ושביעי

שאלה:

נשאלתי מידדי מורה ודאין האם אפשר להקל בנאבד הבדיקה של יום ראשון ואין ידוע כלל מה היה ועשתה בדיקת יום שביעי נקי, ואם לאו מה"ד בבכה"ג בבדקה באחד מו האמצעים ג"כ [הוא ציין ששמע על איזה מהרש"ם שמיקל מכח ס"ס האם ידוע לכם משהו כזה]

תשובה:

יש דגול מרבבה בסי' קצו סעי' ד שמיקל בזה בדעת הסמ"ג, כל שאין ה' ימים בין הבדיקות – הפסק טהרה, בדיקה אמצעית ובדיקת יום השביעי.

חג שמח.

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. שאלתי היא לגבי האם להחשיב את בדיקת יום א' שנאבדה לחלק מהז"נ ולא לדחות הטבילה כלל [אפי לא יום א' במקרה ובדקה ביום השני או עוד ששה כשלא בדקה באמצע]

  2. אני מתנצל אבל לא הובנה.
    שאלתי בב' אופנים
    א' עשתתה רק בדיקת א' וז' ובדיקת וה א' אין ידוע כלל מה טיבה, כלומר נאבדה לפני שנבדקה, האם עלה לבדיקת א'? [בפשיטות זה לא עולה דלא מוכח ממנה כלום, רק שהוא ציין ששמע על איזה מהרש"ם שמיקל מכח ס"ס האם ידוע לכם משהו כזה]
    ב' עשתה ג' בדיקות א', ב' וז, את"ל דבאופן א' לא עלתה לה בדיקה. האם יועיל עכ"פ להסתמך על אחד מן האמצעים בצירוך ה א' שנאבדה?
    מועדים לשמחה

  3. 1. אינני מכיר את המהרש"ם הנזכר, בשעת הדחק גדול כמו בעלי תשובה טריים שיש חשש שלאיעמוד בכך הורה הגרי"ש אלישיבלהסתפק בבדיקת יום ז', כרהיאת הרבה ראשונים.
    2. על זה עניתי מדברי הדגול מרבבה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל