לתרומות לחץ כאן

שתיית כוס של ברכה באמצעות קשית

שאלה:

שאלה לא כ"כ מצויה. האם מותר לשתות כוס של ברכה עם קש. למשל ד' כוסות ניתן להחזיק את הכוס ביד ולשתות עם קש?

תשובה:

שאלתך זו ממש נדונה בס' מור וקציעה בתחילת סימן קפג, ומסקנתו לכתחילה לשתות בבת אחת – בכדי שתיית רביעית, אבל בדיעבד מועיל גם שתייה באמצעות קשית.

יום מבורך.

הצטרף לדיון

5 תגובות

  1. יש"כ
    ראיתי עכשיו דבריו, ואני מבין שמדבר על כוס צר מאד
    אך השאלה שלי בקשית, שאולי חסר בכלל בשם "כוס" וגרע יותר מכוס צר, שבעצם השתיה מגיעה לגרונו של האדם דרך דבר שהוא לא "כלי" [וכמו שיקח מהכוס וישפוך לידיו וישתה משם]
    הנפק"מ בין זה לבין המור וקציעה, במידה ולמשל שותה קצת מהקש וממשיך לשתות מהכוס, שמצד כדי שתית רביעית יתכן שיצליח
    אך בפועל שתה חלק לא דרך הכוס
    השאלה גם האם זה יוצר "כוס פגום"?

  2. בס"ד
    תודה. אני הראתי שיש ספק אי מיקרי דרך "שתיה", לא קשור ל"שיעור" שתיה.
    ודאי שיש לדחות שם מילתא דכתיבא באורייתא והקשה בעינן קרא כדכתיב, משא"כ קידוש שכלל לא כתיב שתיה ועיקר הקידוש הוא הדיבור

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל