לתרומות לחץ כאן

גנרטור לקראוון נייד בשבת

שאלה:

האם מותר לחבר בערב שבת לקראוון נייד גנרטור שיעבוד כל השבת ובכך יעבוד המזגן, האור, מקרר??
יש בזה מראית עין? או בעיה אחרת? (אשמח לדעת תשובה הספרדים.. או אם יש דעת חכם עובדיה ע"ה בעניין) תודה רבה

תשובה:

אדרבה, זה הכי מהודר שיכול להיות. על השימוש בחשמל מחברת החשמל שהם עשים הרבה מלאכות אסורות בשבת, יש לנו כבר דיונים רבים בים פוסקי זמנינו, ורבים מבני התורה נמנעים ומשתמשים במצברים או בגנרטורים שכונתיים, אז הנה גם לך יש כאן אפשרות לעשות זאת, אין כל בעיה.

ברכה והצלחה.

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. יש בקראוון משאבת מים חשמלית שמתחילה לעבוד כשפותחים את המים הברז. האם זה דומה לאיך שעובדות המשאבות בבניינים הישנים כשפותחים את הברז בשבת? ואם לא דומה.. האם ניתן לומר שזה כח כוחו ויש קולה בכך? או שכדאי להתרחק מכל?

  2. כפי שהבנתי (או לפחות כפי שהיה נהוג לפני שלושים שנה. כשעוד הייתי גר בארץ) אלו שהקפידו על החזו”א וחיברו עצמם לגנרטור גם הקפידו להכין מים לפני שבת או להשתמש בדודים שהיה להם על הגג)

  3. כיום הבעיה לא רק מצד החזון איש, אלא גם יש חששות של הנאה ממעשה שבת, מאחר ויש פעולות שנעשות מטעמי חסכון, והארכנו בזה הרבה פעמים כאן באתר לכאן ולכאן.

  4. לעניותי… מהקצת נסיון באנסטלציה.. המשאבות של הבניינים הישנים עובדים בלי הפסקה .. זאת אומרת שתמיד יש לחץ ..ונמצא שבשבת בסה"כ מסיר את המונע. ולעניין החשמל של המשאבה זה כמו הדין של הגמרא שפותקין מים לגינה. אבל בקראוון למיטב הבנתי ברגע שפותחים את המים מיד המשאבה מתחילה לפעול.( הייתה לי הוה אמינה שזה כוח כוחו.. ואולי גם גרמא.. אבל אני חושב שהמשאבה מיד מתחילה לעבוד, ולכן זה לא גרמא). לא נורא, יש פתרון של מיכלי מים מכני עם ברז,וזה מספיק… תודה רבה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל