שאלה:
בספר בדי השלחן יו"ד קפ"ו ביאורים ד"ה ואם הוחזקה וכו' שוב אינו צריכה בדיקה כלל, מסתפק אם צריכה אשה לבדוק בדיקות [מחשש רואה דם מחמת תשמיש] פעם שני בנישואין שניים, שמא רק הוחזקה אצל בעלה הראשון, והרי הגמרא אומרת שאין כל האצבעות וכו' ונשאר בצ"ע. שאלתי ובקשתי – מה הדין הלכה למעשה א] באשה שיש לה עדיין וסתות, או וסת קבוע או וסת שאינו קבוע ב] באשה זקנה שעברה כבר תקופת ראיית דם נדות?
תשובה:
נדון זה הוא רק באשה שאין לה וסת קבוע, אשה שי לה וסת קבוע גם בבעל הראשון אינה חייבת לבדוק, וכן מסולקת דמים, ראה בזה פתחי מגדים פרק ה סעיף יז ובביאורים שם מה שכתבו. ולגבי עצם ספקו של בדי השולחן לא ראיתי מי שהכריע בזה בבירור.