לתרומות לחץ כאן

שונות בהנהגת פסיקה

שאלה:

שלום.
א. כשיש מחלוקת הפוסקים, האגרות משה, הרב אלישיב, החזון איש, הרב עובדיה, וכדומה, האם יש עדיפות לפוסק מסוים, והאם אפשר בחלק לעשות כמו האגרות משה למשל ובחלק כהחזון איש, והאם יש הבדל בין דעת יחיד בעניין מסוים. ובכל אופן מה ההנהגה הרצויה בפסיקה בדבר שאינו מפורש בשו"ע או ברמ"א, או שיש ויכוח בדעת השו"ע או הרמ"א.
ב. הרב שלי שאני מתייעץ איתו בענייני השקפה ושאלות הצצות בחיים (כקורונה, זוגיות, הנהגות וכדו', שאני מצליח לשלוח לו
שאלה בפתק או שמישהו שגר לידו נכנס לשאול אותו), הוא אדם הלומד כמעט 18 שעות ביממה מתמיד עצום, בן של אחד מגדולי הדור שנפטרו, שאלתי היא, האם זה בסדר שיש לי רב, לעניינם אלו, ולגבי ההלכה אני פוסק כרבנים אחרים?
אשמח למקורות, תודה רבה
ותזכו למצוות.

תשובה:

שלום וברכה

1. בהכרעת הלכה לא עושים מה שמתחשק כל פעם, זה ברור, אדם שבקי בהלכה ויודע בעצמו מה מקובל, או שהוא בקי בסוגיות ואכן נראה לו באופן ברור כשיטה מסויימת, הוא רשאי לסמוך על כך, אבל אדם שאינו בקי, לא יכול סתם להחליט יום אחד כך ויום אחר אחרת, על זה נאמר עשה לך רב, כל דבר שיש בו כזו מחלוקת שאל מו"ץ מקובל עליך שעשית אותו כרבך שיאמר לך מה מקובל ואיך ראוי לנהוג.

2. זה בסדר גמור.

בהצלחה רבה

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. מה הפשט בקי ונראה לו כמו פוסק מסוים, אני מדבר עלי אברך צעיר מאוד (23) אני לומד חצי יום סוגיות, ובחצי השני גמורא על הדף, יצא לי ללמוד מהחתונה כמה סוגיות בשבת, והרבה אני כותב חבורות, בבין הזמנים..אין לי את הכוח להכריע, ופעמיים (אני אמיתי עם עצמי), אני נמשך לדעה מסוימת כי זה יותר נוח, או מקובל.
    ואני שאלתי על שאלות בכל תחומי החיים, שבת, וכדומה,
    מה כל שניה אני ישאל רב מה הפסק בזה ובזה, אני יתן לרב דוגמא, כגון פתיחת פקקים בשבת, גנרטור..אני הנהגתי עד עכשיו בבית, כן איזשהו קו אמצעי לא יותר מידי חומרות ולא קולות, הדעה הרווחת…וזה לא מוצא חן בעיני ולא נשמע הגיוני, ולכן שאלתי, אני מקווה שפירטתי יותר, אשמח לתשובה אחרי הפירוט הזה.

  2. אני מניח שאתה מכיר את הדעה הרווחת והמקובלת בין בני תורה ברוב הנושאים. ככל שאין לך דעה או רב קבוע, כך תעשה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל