לתרומות לחץ כאן

האם זה לשון הרע?

שאלה:

שלום כבוד הרב.
יש לנו קבוצה בוואצאפ שבה אנו מזמינים אנשים לשבת סמינר בקהילה.
בקבוצה זו הרשות ניתנת להביע דעה בנושא הסמינר וכל המסביב. לפני כמה ימים התחיל אחד מחברי הקהילה להביע דעה שלילית לגבי זה שלפעמים קשה בימי חול לארגן מיניין וטען שכל הסמינרים והשבתות לא שווים כלום אם אין מניין בקהילה. לגבי המניין אלו דברים שידועים רק לחברי הקהילה המצומצם . טענתי בדברי אליו שהוא מפרסם דברים שליליים אודות הקהילה לציבור הרחב שלא קשורים לתוכן ויכול לגרום לאנשים מתקרבים להתרחק מהתורה וטענתי שגם דובר לשון הרע. הוא טען שאין זה לשון הרע כיוון שהדבר מפורסם. היה שם עוד חבר שהתחיל ללסטם אנשים בפומבי בקבוצה שעלפי דבריו שלחו דברים וסרטונים שלא שייכים לתוכן בקבוצה. אנשים התחילו לצאת מהקבוצה בגלל כל הדיונים האלה וביקשתי ממנו להפסיק לעשות זאת כיוון שהוא מרחיק אנשים ביחס הזה. הוא טען שחוקים הם חוקים לכולם וכל אחד צריך לשמור עליהם. אף אחד לא ביקש ממנו להתמנות על שום חוקים. ההוראות שהוצבו היו בלשון בקשה לציבור הרחב בקבוצה כי זה ברור שזהוא ציבור מתקרב ואי אפשר להציב להם גבולות קשים על ההתחלה כמו לאלו שכבר מכירים קצת יותר. אינני מבין מה פתאום נכנס בשתי חברים אלו. אלו אנשים ותיקים ויקרים מאוד לקהילה והיה לי ויקוח גדול אם שתיהים מאחורי הקלעים עד שהם לא החליטו לצאת מהקבוצה הזאת. מה היחס הנכון למצבים כאלו?

תשובה:

בודאי זה חבל מאוד מה שהוא עושה. הבעיה עם אנשים שנוהגים באלימות שקשה לשכנע אותם… היה טוב אם היה מנהל לקבוצה שקובע את הכללים ויכול לסנן ולדרוש ולעשות, זה יהיה הרבה יותר יעיל, כך תוכלו לשמור על אוירה נאותה.

בהצלחה

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. מעניין לדעת האם מה שהחבר פירסם לגבי המניין בקהילה הוא לשון הרע אם באמת הדבר היה ידוע רק לציבור מצומצם בקהילה לפני כן?

  2. אינני יודע אם זה לשון הרע, הוא לא אומר שאנשים לא מתפללים אלא שבית הכנסת לא תמיד פעיל. אבל זה לא הנושא, דיבור כזה עשוי להזיק, וקבוצה כזו, ככל שמטרתה לא סתם בילוי אלא באמת לקרב ולנהל ולארגן, חשוב שתהיה מנוהלת ומפוקחת.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל