לתרומות לחץ כאן

הסרת שיער בשעווה מהכתפיים

שאלה:

שלום רב, ברצוני לדעת האם מותר ע"פ ההלכה להוריד שיער בשעווה מהכתפיים וחלק גב עליון, הדבר מציק לי וגורם לי אי נעימות, במיוחד שאני הולך עם חולצה קצרה, (ברוב המקרים).
ומה גם שבכל תספורת הספר מקצץ עם מכונה ועובר עם סכין, ולאחר מכן
גודל בצורה קוצית ביתר שאת, שגורם לי אי נעימות אצלי.
תודה רבה ויישר כוח על העשייה.

תשובה:

שלום וברכה

אם זה מציק לך יש להקל.

מקורות:

באופן כללי מותר לכל אדם לגלח שערות הידיים והרגליים על ידי מספרים כעין תער. וכפי שמבואר ברבינו יונה באגרת התשובה סימן ל"ו וכן פסק השו"ע יו"ד סימן קפ"ב סעיף א', אבל על ידי תער אסור משום איסור לא ילבש גבר שמלת אשה. אמנם במקום צער התירו לגלח אפילו בתער. וכפי שמבואר במרדכי [שבת פ"ד סימן שכ"ז] שכתב שבני אדם שיש להם הרבה שער בידיים וכדומה ומתביישים בכך, מותר להם לגלח בתער, משום שאין לך צער יותר מבושה, וכ"כ היש"ש ביבמות [פי"ב סימן י"ז].

ובעניין שערות של בית השחי ובית הערווה אסור לכל אדם לגלחם אפילו במספרים כעין תער, משום איסור לא ילבש גבר שמלת אשה. וכפי שמבואר בשו"ע [שם] אמנם במקום צער מותר וכפי שכתב הב"י בשם הרשב"א שבמקום צער ובמקום רפואה, מותר לגלח, ועיין בשו"ע בסעיף ד' ובסעיף ב', שמבואר שם שבמקום צער ולצורך רפואה מותר לגלח.

נ.ב.  גילוח על ידי ניתוח לייזר, אפילו בשערות הידיים והרגליים שהאיסור הוא רק על ידי תער, מסתבר שיש לאסור ג"כ ע"י ניתוח לייזר, מפני שזהו דרך הנשים ושורש האיסור הוא משום לא ילבש שאסור לעשות תיקונים לגוף כתיקוני הנשים. ועיין בשו"ת חלקת יעקב יו"ד סי' פ"ז.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. ראיתי הרבה פעמים באתר תשובות על השאלה הזו שחוזרת ונשאלת אך לא הצלחתי להבין למה במקום צער מותר? והרי לא מצינו שום היתר לשום איסור אחר במקום צער או בושה

  2. אין הכוונה שהצער מתיר איסור, אלא שהצער מגדיר את הפעולה אחרת, שאינה לשם יופי אלא למניעת צער, וזה כבר בעצם ההגדרה אינו כלול בלא ילבש, כי מניעת צער הוא לא ענין לנשים בדוקא.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל